Punct de vedere al Clubului Cibinul Sibiu in legatura cu Adunarea generala a UGCPPAMR 2015

Punct de vedere al Clubului Cibinul Sibiu in legatura cu Adunarea generala a UGCPPAMR 2015

Dupa publicarea convocatorului si a listei de candidati pentru Adunarea generala a UGCPPAMR care va ave aloc la sfarsitul lunii aprilie 2015 trebuie facute unele precizari:

1.Programul comunicat prin convocator asociatiilor si cluburilor membre contine,din pacate,incalcari evidente ale prevederilor statutare.Alegerea conducerilor pe sectii prevazuta a se desfasura in ziua de sambata,cu ocazia sedintelor pe sectii sau comisii,este in contradictie cu dispozitia statutara de la art.11.3 care precizeaza in mod expres ca alegerea membrilor prezidiului se face in cadrul Adunarii generale,urmand ca functiile executive de vicepresedinte,secretar general si ale tuturor presedintilor de sectii sau comisii sa se faca de catre prezidiu,din cadrul membrilor alesi de AG si care se comunica ulterior acesteia.Confuzia,sa-i zicem asa,e generata de faptul ca la art.12,in care se vorbeste de desfasurarea intalnirilor pe sectii sau comisii in cadrul carora se aleg si componentii conducerii respectivelor sectii,aceste prevederi s-ar substitui atributiilor Adunarii generale,ceea ce e fals.O sedinta pe sectie nu e totuna cu Adunarea generala,iar asta e precizata explicit in statut,doar AG avand atributul de a alege persoanele care vor ocupa functii de conducere in cadrul Prezidiului. La nivel de sedinta de sectie nu se poate constitui decat cel mult componenta conducerii sectiei respective,cu exceptia presedintelui care va fi desemnat doar de catre Prezidiu din cadrul celor alesi ca si candidati pentru functia de membru al Prezidiului.Daca prevederilor din statut sunt pe alocuri confuze si poate lipsite de logica ramane ca acestea sa fie remediate ulterior printr-un proiect de modificare si completare a statutului.Deocamdata statutul trebuie respectat si aplicat intocmai asa cum ii sunt dispozitiile.

2. In ceea ce priveste constituirea comisiilor de arbitrii specializati pentru fiecare sectie in parte lucrurile sunt in concordanta cu statutul.Dar daca se aleg aceste comisii,acea functie de presedinte CNAR la ce mai foloseste?! Ori se hotaraste de AG majorarea numarului de membrii ai Prezidiului cu fiecare presedinte de comisie specializata,ceea ce nu e deloc nestatutar,dar atunci alegerea acestor presedinti se supune regulii alegerii membrilor Prezidiului ori la nivel de comisie pe sectie se va alege un vicepresedinte coordonator,toti cei 3 astfel de vicepresedinti urmand a se afla in coorodonarea generala a presedintelui CNAR.

3. Prezentarea proiectului de buget de venituri si cheltuieli si dezbaterile asupra lui,ca si alte chestiuni cum ar fi pretul inelelor,nivelul cotizatiei pentru 2016 si alte asemenea,trebuie sa aiba loc odata cu prezentarea executiei bugetului de venituri si cheltuieli  si prezentarea situatiilor financiare aferente exercitiului financiar 2014.,iar toate acestea trebuiau a fi planificate pentru ziua de sambata,urmand ca ziua de duminica sa fie dedicata exclusiv alegerilor pentru functia de presedinte,componenta Prezidiului,desemnarea si validarea trezorierului si alegerea comisiei de cenzori si a membrilor supleanti.

4. In privinta alegerilor pentru functiile executive in urmatorul mandat de 3 ani,organizarea nu doar ca este deficitara,dar pe alocuri in mod evident contrar legii si a statutului:

a) nu a fost constituita o comisie de validare a propunerilor de candidaturi depuse care sa verifice legalitatea depunerii acestora,astfel ca ne-am trezit in fata unei liste de candidaturi despre care urmeaza sa ne lamurim ulterior daca indeplineste in integralitatea ei conditiile prevazute de statut.

b) Uniunea este constituita ca si asociatie de cluburi si asociatii de crescatori si nu din persoane fizice.Prin urmare propunerile de candidaturi pot fi facute doar prin intermediul cluburilor si asociatiilor care au statut de membru legal indeplinit.

c) verificarea si validarea propunerilor de candidaturi trebuie sa aiba exclusiv in vedere dispozitiile art 10.14 din statutul Uniunii,respectiv indeplinirea cumulativa a conditiilor de membru precum si a vechimii minime necesare de 2 ani.Propunerile de candidaturi venite din partea unor membrii (cluburi si asociatii),fara indeplinirea conditiilor precizate mai inainte, trebuie invalidate fara nicio exceptie.

d) conform statutului Adunarea generala are doar ea atributul alegerii in mod direct a presedintelui,a membrilor Prezidiului ca atare si a comisiei de cenzori.Functiile executive de vicepresedinte,secretar general,trezorier si toti presedintii de sectii sau comisii sunt desemnati de catre membrii alesi in prezidiu din randul acestora sau la propunerea presedintelui ales,in cazul trezorierului.In consecinta,depunerea de candidaturi nominale pe anumite functii,exceptand functia de presedinte si comisia de cenzori,sunt in afara prevederilor statutare.

e) toate aceste propuneri de candidaturi depuse fara respectarea statutului vor trebui puse in discutia Adunarii generale spre a fi acceptate,cu majoritatea prevazuta de statut,ca si candidaturi pentru functia de membru al Prezidiului,urmand ca desemnarea nominala pe functii sa fie facuta in interiorul componentei Prezidiului,aceea care va fi hotarata in urma votului.

f) in legatura cu componenta numerica a Prezidiului trebuie facuta clarificarea ca aceasta nu mai include un numar de 17 persoane,asa cum a fost in actul constitutiv initial,intrucat prin actul aditional inregistrat in septembrie 2012 si a incheierii civile din aprilie 2013,prin care a fost modificat actul constitutiv al UGCPPAMR,toate persoanele mentionate in actul constitutiv initial au fost revocate din functii,iar noua componenta a Prezidiului a fost restransa la un numar de 11 persoane,respectiv doar acelea care sunt alese de catre Adunarea generala si care primesc si o functie executiva,prin desemnare din cadrul membrilor Prezidiului.Adunarea generala mai alege inca doi membrii supleanti,dar acestia nu au calitatea de membru al Prezidiului.

g) o deosebita atentie trebuie de asemenea avuta in vedere la respectarea dispozitiilor statutare privitoare la drepturile de vot.In cazul asta prevederile statutare sunt foarte clare referitoare la cine si in ce conditii dobandeste dreptul de vot sau acesta este suspendat.

Atat numarul de drepturi de vot,cat si calitatea persoanei si condiitile in care aceasta o face trebuie sa fie in conditii de stricta legalitate.Persoana care exercita aceste drepturi de vot ,ca e vorba de presedintele de asociatie sau alta persoana,trebuie sa faca dovada ca este mandatata de numarul acela de persoane pe care sustine ca le reprezinta.Prezentarea doar a tabelului cu membrii e insuficienta pentru a avea calitatea intrutotul legala de reprezentare.Din care motiv fiecare presedinte de club sau alt delegat desemnat ar trebui sa prezinte comisiei de numarare si validare a alegerilor,o copie a procesului verbal de sedinta al asociatiei in care sa se precizeze persoana desemnata sa reprezinte asociatia la Adunarea generala precum si lista completa de semnaturi care sa fie identica numeric cu drepturile de vot care ii vor fi atribuite.

Prezentarea doar a unui tabel cu membrii care sa aiba doar semnatura presedintelui poate fi doar o smecherie prin care o persoana se autodesemneaza sa reprezinte mai multe alte persoane.

h) pentru a se evita situatiile din anii trecuti cand componenta diferitelor comisii era stabilita prin carciumi,piete sau la telefon,este necesar ca acele persoane care candideaza si spera sa obtina un loc in prezidiu si pe cale de consecinta si o functie executiva,sa aiba oarecum cristalizata si componenta viitoarei comisii pe care doreste s-o conduca in asa fel incat validarea componentei comisiilor sa se poata face,asa cum e legal,in cadrul Adunarii generale si nicidecum ulterior in cine stie ce conditii obscure.Conditia de doar un singur membru de comisie provenit dintr-un club e iarasi o necesitate de reprezentare.

Cum componenta comisiilor pe domenii,mai putin presedintele de sectie sau comisie ce urmeaza a fi desemnat dintre membrii alesi ai Prezidiului, ar trebui sa fie stabilita cu ocazia sedintelor pe sectii de dinaintea Adunarii generale,acolo se poate stabili de crescatorii membrii ai fiecarei sectii si pe cine anume vor desemna sa-i reprezinte si nicidecum sa se trezeasca ulterior ca persoane fara reprezentativitate sa faca parte din astfel de comisii.

i) pentru a se evita situatia ca votul in AG sa fie fraudat prin prezentarea unor liste fictive de membrii ,era indicat ca secretariatul Uniunii sa solicite fiecarui club si asociatii membre sa prezinte si o copie de pe situatiile financiare(bilantul contabil) depuse la unitatile fiscale,fiindca in bilant se vad veniturile din cotizatii ale fiecarui club si se poate face lesne corelatia cu listele de membrii.Si in plus de asta trebuie reglementata si stabilirea drepturilor de vot in functie de membrii cotizanti pe care fiecare asociatie ii are in evidenta la 31 decembrie ale anului pentru care se intruneste AG.Asta pentru a se elimina practica smechereasca prin care listele de membrii se umfla precum aluatul pus la dospit,exact in anul in care se tin alegeri.

Obligativitatea prezentarii unei copii a bilantului contabil de catre fiecare asociatie membra cu siguranta ar fi fost de natura sa previna situatia aberanta si de-a dreptul scandaloasa in care cluburi care timp de ani de zile nu si-au indeplinit obligatiile legale de raportare financiara sa aiba tupeul astazi sa propuna candidaturi la presedintia Uniunii.

Responsabilitatea organizarii si desfasurarii Adunarii generale,inclusiv  capitolul ce tine de alegerea viitoarei conduceri,in conditii perfect statutare, este doar a conducerii actuale. Faptul ca organizarea AG  a debutat cu aceste incalcari ale prevederilor statutului e foarte posibil sa genereze situatia ca deciziile ce se vor lua sa fie contestate cu succes si sa ne gasim in fata unui esec total de organizare,pentru care insa va trebui sa si raspunda cineva, inclusiv financiar.

Comments

  1. BUNDU

    In opinia mea nimic nu este pierdut, regandirea algoritmului de desfasurare a AG va duce la limpezirea problemelor ridicate.Sigur ca mai sunt chestiuni care asteapta un raspuns , dar daca AG se va desfasura potrivit LEGII (statutului propriu ) , semnele de intrebare care momentan persista , vor gasi cu siguranta un raspuns corect in folosul nostru al tuturor .

    • nelutu

      Raspunsul corect al dvs. fata de AG este un raport al comisiei de cenzori incepand de la 01.01 pana la 31.12 .2014.

  2. costin nelu

    Adunarea generala sa se desfasoare conform STATUTULUI respectiv Dispozitiile art 10-14 din statutul Uniuni ,membri sa aiba o vechime minima de 2 ani ,presedintii cluburilor ,asociatiilor sa raspunda de listele cu membrii

  3. LUIAN

    Fac mentiuni la punctele la care am de facut mentiuni!

    1.Avem in statut 3 articole care suna diferit si dau loc interpretarilor:
    10.11. -” Alegerea membrilor prezidiului si numirea presedintilor de comisii au loc in cadrul adunarilor generale.”- acest articol poate fi interpretat astfel: Presedintii de comisii(care urmeaza a fi membri ai prezidiului) se aleg in cadrul comisiilor(12.2) si se numesc(se valideaza) in cadrul Adunarii Generale.
    12.2.- “ Conducerea unei comisii este compusa din presedinte. Acesta este ales in cadrul comisiei. Mandatul este de 3 ani. El poate fi reales.”.
    11.3.- “ Presedintele si membrii prezidiului se aleg de ctre Adunarea Generala. Vicepresedintele, Secretarul General si Presedintii comisiilor pe domenii se aleg de catre prezidiu din randulmembrilor sai, cu ocazia Adunarii Generale de alegeri si se comunica acesteia…………
    Spun cei din Clubul Cibinul Sibiu ca se aleg membri ai prezidiului si apoi in cadrul prezidiului se aleg functiile…Socant! Un membru ales al prezidiului, specializat in comisia pasarilor de curte, sa fie numit la iepuri, la porumbei sau viceversa! Aici s-ar ajunge! S-ar impartii functiile fara a se tine cont de competente!
    2. Alegerea presedintilor comisiilor de arbitri aferente comisiilor tehnice nu sunt nereglementate clar, fiind mentionat doar faptul ca uniunea “asigura functionarea unui corp national de arbitri pentru fiecare comisie de specialitate si care este format din presedinte, vicepresedinte si 3 membri arbitri.”- art 3.12. . Nu se mentioneaza cand si in ce cadru organizatoric se fac aceste alegeri.
    Pe de alta parte Presedintele CNAR este mentionat in statut si actul constitutiv ca fiind membru al prezidiului(11.1. Pozitia 9). Nu ne ramane decat sa alegem presedintele CNAR, iar tehnicii pe comisii de specialitate sa se aleaga in cadrul comisiilor de catre arbitri din comisiile respective. Nu avem reglementata maniera de alegere a tehnicilor pe comisii in cadrul CNAR.
    3. Si ziua de duminica este alocata acestei Adunari Generale. Cine se grabeste si nu vrea sa stea insemana ca nu este interesat de aceste aspecte si arata lipsa de respect fata de ceilalti colegi.
    4. a. Comisia de validare va fi constituita in cadrul sesiunii de alegeri. Unde este reglementata constituirea unei comisii inainte de Adunarea Generala? Asta necesita convocarea prezidiului pentru a propune constituirea acesteia cu propunerea membrilor comisiei si validarea lor in prezidiu? Inutil…In cadrul AG, daca se invalideaza un candidat singur pe functie, se pot face alte propuneri care pot fi validate si pot fi supuse votului.
    b.Statutul nu mentioneaza nicaieri maniera de depunere a candidaturilor, Art. 11.1. mentioineaza: ” Toti membrii asociatiilor, cluburilor si organizatiilor afiliate UGCPPAMR sunt eligibili in Prezidiu……..”
    c. Conditiile cumulative trebuiesc mentionate clar fara a se lasa loc de interpretari.
    g. Tabelul de membri pentru care se plateste cotizatia il prezinta fiecare reprezentant al clubului(presedinte sau imputernicit) cu declaratia pe proprie raspundere a presedintelui. Sa nu uitam ca declaratia se supune Codului Penal.
    In ceea ce priveste procesul verbal de sedinta al asociatiei…se stie clar ca nu vin chiar toti membrii la astfel de sedinte. Si apoi…sa dea cu piatra primul Presedintele Cibinul Sibiu, daca a tinut astfel de sedinte in care a luat semnatura si acceptul membrilor pentru a reprezenta clubul in AG.
    i. UGCPPAMR nu are competenta pt a cere bilanturile contabile! Poate daca este un subdepartament al ANAF-ului…. Bilantul pe anul trecut face referire la numarul de membri din anul trecut!…Anul acesta pot fi mai multi sau mai putini membri! Si nu cred ca propunerea dumneavoastra este atat de pertinenta! Ar incalca drepturile noilor membri care au aderat la un club al Uniunii . Si ca un spirit de gluma, sa punctam dupa cum ati punctat dv., clubul/asociatia este membru al Uniunii si nu membrul clubului/asociatiei!

  4. ALEXANDRU

    Clubulul CIBINUL nu respecta art. 6.10 din statut care spune: ” Doar un membru al unei asociatii membre a UGCPPAMR poate ocupa o functie in cadrul UGCPPAMR” – au depus candidatura dl. Fratila si dl. Nistor. Deci cum ramane cu respectarea statutului?

  5. nelutu

    Nu se respecta art. 6.10 din statut nici de clubul Fauna Lugoj au depus candidatura prin d.l Iorga si dl. Petconi, clubul HC Brasov prin Sebestyen Attila si Florin Oltean, clubul Creasta Cocosului Maramures prin dl. Bertalan Marinel si dl. Boros Ianos. Comitetul director al uniunii ar trebui sa ceara respectarea statutului de catre toti membrii uniunii .

  6. Marius Neagu

    Legat de ultimele 2 comentarii, problema reala nu apare la depunerea candidaturilor, ci atunci cand au fost validati in functii 2 membri dintr-un club.

  7. FRATILA DAN

    DOMNUL LUIAN nu spun cei de la cibinul Sibiu ca se aleg membrii ai prezidiului si apoi din cadrul prezidiului functiile o spune statutul care suntem de acord si noi ca ar trebui anumite articole schimbate dar deocamdata trebuie respectat cel actual cu bune si cu rele cat despre comisii cine nu este in stare sa conduca o sectie indiferent care este ea,ca in orice comisie lucrezi cu oameni nu cu iepuri,gaini sau porumbei. Cat despre candidaturile clubului cibinul va pot spune ca putem avea 100 de candidati nu avem dreptul statutar decat un membru in prezidiu iar cenzorul nu este membru in prezidiu si nu are drept de vot in prezidiu

  8. nelutu

    art. 6.10”Doar un membru al unei asociatii membre a UGCPPAMR poate ocupa o functie in cadrul UGCPPAMR”. Oare lipsesc din statutul postat de conducerea uniunii cele doua cuvinte magice ”membru in prezidiu”? sau fiecare traduce statutul cum vrea

  9. Daniel Branzei

    art 6.10 .Poate sa fie interpretabil si in felul urmator;Doar un membru al unei asociatii membre a UGCPPAMR . adica nu poate sa ocupe o functie un membru a unei asociatii care NU ESTE MEMBRU AL UGCPPAMR .

    • Dina Mergeani

      Salut Daniel,

      Deoarece Uniunea poate avea atat membri persoane juridice (cluburi sau asociatii – art. 4.1) cat si membri persoane fizice (art. 4.3 – cu acordul prezidiului), atunci cand se foloseste cuvantul membru, statutul Uniunii nu este foarte precis, trebuind sa ne lamurim din context la ce anume se refera.
      De asemenea, prin membru al Uniunii se intelege si persoanele fizice care sunt membre ale cluburilor si asociatiilor membre ale Uniunii.
      Deoarece se refera la functii care pot fi ocupate, in cazul art. 6.10, prin membru se intelege membru al Uniunii persoana fizica. Dar conform celor mentionate anterior, membrii persoane fizice (membri crescatori) sunt de doua feluri: membri ai Uniunii in mod direct si in mod indirect (care sunt membri ai unui club sau ai unei asociatii). Despre cei care nu sunt membri ai unui club sau ai unei asociatii membre a Uniunii stim si ca nu au drept de vot (tot art. 4.3), dupa stiinta mea, azi neexistand un astfel de membru al Uniunii.
      Opinia mea este ca art. 6.10 diferentiaza exact intre aceste doua feluri de membri persoane fizice. Conform acestui articol numai membrii persoane fizice care sunt, la randul lor, membri ai unui club sau unei asociatii membre a Uniunii pot ocupa o functie in cadrul UGCPPAMR. Adica acei membri persoane fizice care nu sunt membri ai unui club sau asociatii nu au nici drept de a ocupa functii asa cum nu au nici drept de vot.
      La o astfel de interpretare exista mai multe obiectii.
      Prima dintre ele se refera la faptul ca ar fi trebuit ca numai cate un membru al fiecarui club sau asociatii sa ocupe o functie in Uniune, oricare ar fi aceasta functie. Numai ca Uniunea are cam 65 de functii si chiar si acum cand aproape toata tara este membra a ei nu se strang atatea cluburi ca sa satisfaca aceasta obiectiune. Sa nu mai punem la socoteala ca o astfel de interpretare este discriminatorie pentru ca nu ar aprecia un crescator dupa valoarea si capacitatile lui si l-ar aprecia numai dupa faptul ca vine dintr-un club din care un alt coleg nu are functie la Uniune.
      A doua obiectiune este legata de faptul ca acel paragraf se refera numai la functile din prezidiu, 17 la numar, fara ca acest cuvant prezidiu sa fie mentionat undeva. Totusi, la infiintare Uniunea avea doar 11 asociatii si cluburi membre adica mai putin de 17 cate ar fi trebuit sa fie ca aceasta obiectiune sa fie functionala. Numai ca statutul a fost aprobat la judecatorie chiar daca erau 4 dintr-o asociatie si 2 din alta, ceea ce inseamna ca Judecatorul nu a interpetat in mod limitativ acest articol 6.10 si a permis functionarea unei Uniuni care are in prezidiu mai mult de un membru dintr-o asociatie.
      In concluzie, opinia mea este ca o functie la Uniune, indiferent daca este din prezidiu sau nu, poate fi ocupata de orice membru al unei asociatii membre a Uniuniii pentru care s-a platit cotizatia la zi asa cum ai spus si tu. Astfel, in mod statutar, nu exista nicio limitare a numarului de membri cu functii la Uniune pentru o anumita asociatie sau pentru un anumit club.

      Cu stima, Dina Mergeani

  10. Adrian Nistor

    In materie juridica, “conflictele” dintr-un text de reglementare sau dintre institutii se interpreteaza intotdeauna in favoarea prevederii sau institutiei care,potrivit legii,are o putere juridica mai mare.In cazul statutului Uniunii,prevederile contradictorii legate de modalitatea de alegere a presedintilor de comisii nu poate fi interpretata dupa bunul plac ci doar in sensul ca ramane aplicabila aceea care spune ca desemnarea presedintilor de comisii se face de catre prezidiu din cadrul membrilor acestuia,alesi prin vot de adunarea generala,asta pentru ca,in sensul celor spuse mai sus,atributiile adunarii generale,ca for suprem de conducere nu pot fi substituite de deciziile niciunei comisii.
    Pentru oricine are cat de cat idee despre procedura dupa care se desfasoara alegerile in organizatii asa cum este si Uniunea ar trebui sa fie cunoscut faptul ca ar trebui sa existe o comisie de validare a candidaturilor,care are rolul de a evalua indeplinirea conditiilor legale de catre acestea.Ea nu-i totuna cu comisia de numarare si validare a voturilor care se constituie in cadrul adunarii generale.O comisie de validare a candidaturilor ar fi constatat lesne ca sunt propuneri de candidaturi care nu indeplinesc conditiile prevazute de statut,asa cum e cazul acum iar existenta ei ar fi evitat niste discutii inutile cu ocazia adunarii generale.
    Uniunea are dreptul statutar de a solicita membrilor orice documente care sa ateste desfasurarea in conditii de legalitate a activitatii membrilor sai(art.5.2 din statut).In realitate exista multe asociatii si cluburi care nu-si indeplinesc obligatiile legale de intocmire si raportare a situatiilor financiare catre organele statului,dar au pretentia ca activeaza in deplina legalitate.Daca la Uniune conducerea si-ar respecta rolul si atributiile ar fi fost cazul demult ca asociatiilor care incalca legea sa li se suspende sau retraga calitatea de membru pentru ca nu poti fi o entitate cu pretentii ca respecti legea avand in componenta membrii care o incalca in mod grav si repetat.

  11. Valentin Tanase

    Problema limitarii numarului de functii ocupate de membri ai aceluiasi club trebuie discutata intr-un context mai amplu.
    In primul rand ne dorim ca functiile sa fie ocupate pe criterii meritorii si nu pe criterii de apartenenta la o anumita organizatie. O ingradire prea mare a numarului de membri cu functii poate limita calitatea conducerii uniunii prin cooptarea in functii de decizie a unor persoane a caror singura calitate este ca nu au nici un coleg de club cu functie.
    Limitarea este obligatoriu sa fie facuta la un nivel care sa incurajeze personele potrivite sa ocupe anumite functii dar in acelasi timp sa impiedice abuzurile. Statutul ar trebui sa aiba prevederi prin care sa se explice clar ce functii sunt incompatibile cum ar ca presedinte si vicepresedinte pe Uniune, sectie, comisie sa nu fie membrii in acelasi club. Daca o sectie sau comisie are 5 membri nu mai mult de 2 sa fie membri ai aceluiasi club astfel neputand forma o majoritate care sa decida in interesul unui anumit club.
    In afara de situatiile de mai sus trebuie facuta si o separatie clara intre functiile pur administrative si cele pentru care cel care le ocupa trebuie sa aiba si o anumita pregatire. Ma refer la comisiile de arbitraj si standardizare aferente tuturor sectiilor. Nu cunosc situatia la celelalte sectii dar la porumbei avem un presedinte de comisie de standardizare care nici macar nu este arbitru si din comisie nu cred ca face parte nici un arbitru national ceea ce este foarte trist. Au ajuns in pozitii de decizie oameni care chiar nu au pregatirea si capacitatea sa inteleaga fenomenul de ansamblu si practicile internationale in domeniu. In aceste comisii trebuie sa domneasca meritocratia pentru ca ele au un impact puternic si sunt esentiale pentru pastrarea si perpetuarea patrimoniului genetic. Aici nu mai putem discuta de ambitii marunte, ca x sau y se viseaza sefi pe undeva pe la Uniune, nu ne permitem. Comisiile acestea trebuie conduse de arbitri europeni, recunoscuti de Ententee nu inchipuiti iar restul membrilor sa fie cel putin arbitri nationali nu persoane care s-au nimerit prin zona, fara ocupatie.
    Din pacate fiecare sesiune de alegeri se limiteaza la o goana dupa functii in care toti candidatii vor sa primeasca si nu ofera nici macar promisiuni. Pentru alegerile care se prefigureaza am vazut niste glume de platforme din partea unor doritori de presidentie cu care s-ar face de ras si candidatii la guvernul copiilor de generala. Cei care nu merg “pe burta” nu au de declarat decat, pe principiul “regelui” Hagi, ca vor sa faca bine sa nu fie rau. A se vedea cazul auditului financiar lasat deoparte din motive neclare.

  12. Adrian Nistor

    Asupra numarului de “functii” care exista in realitate in structura organizatorica a Uniunii se fac tot felul de preziceri si estimari cand mult mai simplu si mai corect ar fi sa ne uitam pe documente.Actul constitutiv initial a instituit un prezidiu format dintr-un numar de 17 membrii,acestia fiind si nominalizati.Ceea ce multi nu cunosc iar altii se fac ca nu pricep este ca acel act constitutiv a fost modificat prin actul aditional autentificat la notar in septembrie 2012 si incheierea civila din aprilie 2013.Daca sunt citeste in logica lor hotararea adunarii generale extraordinare din august 2012,actul aditional din septembrie 2012 si incheierea civila din aprilie 2013 se observa ca s-a produs o altfel de schimbare decat ce s-a dispus prin hotararea adunarii generale.Astfel ca prin actul aditional au fost revocate din functie TOATE persoanele membre ale prezidiului din actul constitutiv si nu doar cele care au fost mentionate in hotararea adunarii generale,instanta admitand ulterior componenta prezidiului ca fiind formata dintr-un numar total de 11 persoane.Prin urmare prezidiul Uniunii este format dintr-un numar de 11persoane si nicidecum 17 asa cum fabuleaza unii nestiind ce s-a intamplat cu ei in ultimii 3 ani.
    In aceste conditii date,avand in vedere numarul total al asociatiilor si cluburilor membre,mi se pare normal si de bun simt sa nu avem 2 persoane din aceeasi asociatie ca si membru al prezidiului.Astfel ca aberatia conform careia am avea peste 60 de “functii” in cadrul Uniunii e doar o petarda d-aia care face fum sa ascunda altele.Daca am considera ca orice membru al oricarei comisii ar reprezenta o “functie” nu doar ca am friza ridicolul dar n-ar trebui ca toate “functiile” sa se bucure de aceleasi “privilegii”? De ce li se deconteaza cheltuielile “in cadrul exercitarii madatului” doar presedintilor si nu tuturor membrilor?! Iar raspunsul e cat se poate de simplu,practic asa ceva este imposibil.
    In privinta desemnarii pe functii exista 3 domenii unde nu se poate face abstractie de competenta:trezoreria,arbitrajul si standardizarea.Pentru ca nu poti da trezoreria pe mana unuia care nu-i contabil de meserie iar arbitrajul si standardizarea trebuie coordonate de oameni care pot face dovada ca se pricep la domeniile astea si nu lasate la mana a tot felul de veleitari care sunt si incompetenti si de rea credinta in cele doua componente ale asociatiei.

    • nelu STAN

      Dl. Nistor va rog sa cititi Hotararea AG din 2012 care este postata pe: http://porumbei-romania.ro/old/download/Hotarirea.pdf si veti observa ca nu au fost revocati din functie decat 11 din cei 17 membrii. efectiv cei 6 membrii au fost omisi. Daca studiati cu atentie actul aditional din 2012 si incherierea civila din 2013 nu veti gasi niciunde ca sa modificat nr. membrilor Prezidiului de la 17 la 11. Deci in concluzie Prezidiul are in componenta 17 membri.

      • Adrian Nistor

        Pentru cine stie sa citeasca si sa inteleaga romaneste mai explic inca o data:
        1.Hotararea nr.1/04.08.2012 a Adunarii generale extraordinare a Uniunii are doua puncte mari si late:
        a)articolul 1 in care este mentionata revocarea din functie a unui numar de 11 persoane membre ale prezidiului
        b)articolul 2 care spune urmatoarele:”Aproba modificarea Statutului si a Actului constitutiv ale UGCPPAMR cu noua componenta a prezidiului UGCPPAMR(…)” iar in continuare sunt enumerate alte 11 persoane si nicidecum 17 cate au fost initial membre ale prezidiului.Formularea nu este ca se inlocuiesc cele 11 persoane revocate cu alte 11 ci ca pur si simplu noua componenta a prezidiului se rezuma la cele 11 persoane nou nominalizate.Nu se face nicaieri precizarea ca noul prezidiu mai include si alte inca 6 persoane ci doar ca noua componenta a prezidiului este cea enumerata la art. 2 din hotarare.
        2.In actul aditional intocmit ulterior si inregistrat la instanta este enumerata noua componenta a prezidiului formata din cele 11 persoane nou desemnate iar la punctul 12 alin 2 din acest act aditional scrie asa:
        “Se revoca din functii persoanele mentionate in actul constitutiv initial al UGCPPAMR”. Deci nu se revoca din functii doar cele 11 persoane mentionate la art. 1 din Hotararea 1/2012 ci persoanele mentionate in Actul constitutiv,ceea ce inseamna ca revocarea este valabila pentru toate cele 17 persoane mentionate acolo.
        3.Incheierea civila ulterioara dispusa de Judecatoria Cluj-Napoca nu face decat sa consfinteasca prevederile din Actul aditional de modificare a Actului constitutiv nominalizand noua componenta a prezidiului,conform cu cele precizate in actul aditional.Din pacate in cuprinsul incheierii civile apare o eroare ,nesesizata si neindreptata de nimeni pana la ora asta,in sensul in care din enumerarea membrilor prezidiului lipseste persoana desemnata prin actul aditional ca presedinte al comisiei de pasari respectiv Dobrin Enachescu.
        In concluzie,n-are niciun rost sa ne mai facem ca nu pricepem fiindca lucrurile sunt foarte clare,conform cu actul aditional de modificare a actului constitutiv componenta prezidiului a fost restransa la un numar de 11 persoane fata de cele 17 initiale.Daca se dorea mentinerea componentei numerice la 17 persoane,acestea trebuiau nominalizate in respectivul act aditional fiindca actele juridice se interpreteaza pe ce scrie inauntrul lor si nicidecum pe vorbe sau pareri.

  13. Anonimul

    Va salut
    Imi pare nespus de rau ca trebuie sa intervin desi din rasputeri am incercat sa nu o fac.
    Cu tot respectul pentru toti cei care se contrazic aici as avea o intrebare
    Cati dinre dumneavoastra ati participat la o sedinta a ee ?
    Nu de alta dar acest statut care incercan sa-l citim toti cat ne plce si sal interpretam cum ne place e o copie fidela a statutului ee,e un statut dupa care o institutie europeana functioneaza iar noi ca suntem Romani nu putem functiona . Ce ciudat
    Pentru cei care nu au fost am de adus niste lamuriri
    1. Sedinetele se desfasoara dupa aceleasi reguli (dar in conditii de respect al unora fata de alti) In prima zi sedintele pe sectii la care participa presedintii pe sectii ai fiecarei tari in parte si doar atentie doar la sectiunea unde au fost acceptati membri si au cotizatia achitata, iar in cadrul acestei sedinte pe sectii se alege conducerea sectiei respective.
    2.Aceasta conducere aleasa de membri sectiei este prezentata a doua zi adunari generale pentru validare. aceste lucruri mi se par destul de usor de inteles au si logica nu vad unde e neregula. Mi se pare absurd ca cineva sa-si depuna candidatura pentru “ FUNCTIE IN PREZIDIU“ si dupa un vot care se va desfasura dupa nu stiu ce reguli si cand sa i se spuna ca a fost ales pentru functia de presedinte la functia “X“ cand el nici nu creste nici nu stie cu ce se mananca asa ceva.
    Functiile care se aleg a doua zii in adunare generala sunt de presedite , vicepresedinte,secretar, cenzori, presedinte la comisia de etica si disciplina si alte functii la care nu sunt constituite sectii.
    Nu vad de unde si de ce atatea interpretari dupa bunul plac al fiecaruia la acest statut. Oare sa fie rautatea?
    Am functionat atata timp dupa acest statut, vechea conducere a fost schimbata cu alta noua iar la unele sectii au fost schimbati uni au venit alti si statutul si regulile de desfasurare au fost bune, iar acum brusc uni si-au schimbat parerea despre aceste reguli. De ce oare ,acum nu le mai convin pentru ca nu mai au ei interes,sau se tem ca le afecteaza functia?
    Nu vreau sa fiu absurd si statutul se mai poate ajusta sa fie mai explicit pentru cei care nu vreau sa-l inteleaga, dar in mare parte este ok

    In speranta ca nu am suparat pe nimeni va urez o zi reusita

    • Adrian Nistor

      Afirmatia conform careia actualul statut al Uniunii este “o copie fidela” dupa acela al EE nu pot s-o consider decat o gluma proasta.Din pacate,actualul statut al Uniunii are atat de multe prevederi contradictorii,atat de multe neconformitati cu statutul EE cat si cu legislatia nationala incat numai ca si o copie fidela dupa cel european nu-l putem considera.Al nostru pare mai degraba “opera” unui om beat sau,si mai rau,realizarea cuiva care in mod intentionat l-a redactat in felul in care el exista.Ca sa avem un statut comparabil cu cel EE trebuie mai intai sa-l facem nu doar sa ne inchipuim ca-l avem.Dar asta e o sarcina de viitor pe care,poate,o noua conducere care stie ce-i aia responsabilitatea si respectarea legii,va trebui s-o puna in practica.
      Deocamdata,asa cum prea bine ar trebui sa priceapa toata lumea,o lege proasta ramane o lege de respectat de toti pana la modificarea ei.Chiar daca in momentul asta procedurile statutare nu le convin unora fiindca le-ar sta in cale sa acceada la functii mai usor,asta e,aplicam aceleasi reguli tuturor.’Ingrijorarile” unora,dupa care ar fi o catastrofa daca o persoana aleasa ca membru in prezidiu ar coordona o comisie oarecare mi se par ridicole ca sa nu spun chiar manipulatoare.
      Candidati la o functie de membru in prezidiu pot fi crescatori de tot felul de vietati care intra in sfera de activitate a Uniunii,deci prin votul adunarii generale acolo pot fi alesi din toate categoriile de crescatori iar desemnarea pe functii in cadrul prezidiului va tine cu siguranta seama de experienta fiecaruia intr-un domeniu sau altul.Pe de alta parte nu vad unde-i tragedia ca,de exemplu,un crescator de porumbei sa coordoneze sectia de iepuri sau invers.Pana la urma coordonarea unei sectii e una colectiva iar in aceasta conducere colectiva in cel mai rau caz doar presedintele ar putea sa nu fie si crescator al respectivelor vietati.Ori,pe stil romanesc,se intelege cumva ca presedintele face totul doar de capul lui iar ceilalti membri din conducerea comisiei respective sunt doar pe post de jaloane?! Responsabilitatea presedintelui de sectie este aceea de a reprezenta in cadrul prezidiului ,ca for de conducere intre adunarile generale,problemele si interesele respectivei sectii pe care o coordoneaza si nimic altceva.Doar nu aveti impresia ca presedintele de comisie trebuie musai sa fie “the best of the best” in domeniul respectiv?! Are careva vreo ierarhie in care a fost desemnat cel mai cel pe vreun domeniu anume si doar ala poate sa fie seful comisiei respective?!
      Am mai spus-o si ma repet,sunt doar 3 functii din cele 11 ale prezidiului care necesita o calificare specifica-trezoreria,arbitrajul si standardizarea-in rest tuturor nu li se poate cere decat responsabilitate,bun simt si buna credinta.

  14. Cristi

    Aveti dreptate Domnu Nistor puneti porumbari sa conduca sectia de iepuri
    iar pe cei de la cavia sectia de gaini.
    Asta e logica, de aia merge unuinea asa.
    Si nu ma mira ca pe aceste saituri de sacandal apar doar cateva persoane care vesnic ori ce sar face sunt nemultumite, desi ei din functiile care le au sau le-au avut nu fac nimic concret

    • Adrian Nistor

      Draga “Cristi”,indiferent cine-oi fi,te asigur eu ca ai temeri si obsesii nejustificate.Daca erai curios si lecturai statutul cu siguranta ca bagai de seama ca membrii prezidiului,indiferent de functia pe care sunt desemnati,au aceleasi drepturi.Adica ei dispun fiecare de doar un singur drept de vot,nu conteaza ce comisie reprezinta in cadrul prezidiului.Daca tu ai cunoaste sensul notiunilor de legitimitate si reprezentativitate ai remarca in mod sigur ca acesti membrii,avand drepturi egale,trebuie alesi cu totii in aceleasi conditii.Mai pe sleau zis,presedintele comisiei de porumbei ales,ipotetic vorbind,cu 1000 de voturi in cadrul comisiei de porumbei nu are mai multe drepturi decat presedintele de la iepuri sau soricei de colivie care pot fi alesi cu un numar de voturi cu mult mai mic.Si-atunci te intreb eu,cum e cu reprezentativitatea si legitimitatea tuturor membrilor prezidiului?!
      Din acest motiv,prevederea statutara care spune ca membrii prezidiului se aleg in cadrul Adunarii generale,deci de absolut toti membrii cu drept de vot,este cat se poate de logica.
      In acelasi timp,procedura absolut democratica in care ar trebui sa se desfasoare votul in Adunarea generala,ar permite fara niciun fel de obstructii,celui mai grozav crescator de porumbei,iepuri,gaini si alte rozatoare,sa fie votat ca si membru al prezidiului,daca si-a depus candidatura,dupa care,sa obtina conducerea sectiei unde chipurile ar fi mare specialist.
      Dupa parerea ta,presedintele Uniunii sau cel de la arbitraj,la ce anume ar trebui sa se priceapa mai bine in asa fel incat tu sa fii de parere ca treburile vor merge ca pe roate?! Daca pana acum,incalcandu-se in mod grav prevederile statutului,au fost desemnati presedintii de comisii in cadrul sedintelor tinute in cadrul fiecarei sectii in parte,ai remarcat cumva ce mie sau altora ne-a scapat, in sensul ca treburile la Uniune s-au desfasurat in conditii de maxima legalitate si cu niste succese uluitoare?!
      Sigur ca nemultumitii de serviciu,asa cum te manifesti si tu,alta treaba nu vor avea decat sa caute nod in papura,sa spuna ca aia nu e bine,cealalta e complicata,etc.
      Din pacate pentru genul acesta de pozitii a venit vremea ca lucrurile sa inceapa a fi facute in mod legal,indiferent de cat de multi sau galagiosi vor fi aceia care vor perpetuarea vechilor obiceiuri.

      • nelutu

        Domnii din comitetul director al uniunii ar trebui sa se sesizeze si sa-l angajeje pe d.l Nistor ca avocat. Ar fi un castig real pt. toti, uniunea nu ar avea cheltuieli prea mari si dl. Nistor s-ar face recunoscut printre cei mai buni avocati din tara si statutul ar fi respectat. Dar totusi nu pot sa va inteleg cum dvs. si dl. fratila v-ati depus candidatura pe 2 functii inexistente la aceste alegeri (una nestatutara si una ocupata din 2014)

  15. Valentin Tanase

    O logica de nota 10, in spiritul ei presedintele Uniunii nu poate fi decat un om care creste de toate. Nu poti sa ii intelegi ca si presedinte al Uniunii pe membrii tai daca nu ai si hamsteri, iepuri, porumbei, gaini, neaparat o mare colectie de fluturi si optional un porc vietnamez sau un cal. Oi sunt destule printre cotizanti, o demonstreza la fiecare vot unde ridica mana cu turma fara sa puna intrebari si vaca de muls este insasi Uniunea :)))

  16. FRATILA DAN

    Domnule Nelutu nu mi-am depus candidatura pentru nici un post care nu exista in afara de presedinte si trezorier care este ales de presedinte si validat de adunarea generala pentru restul functiilor se candideaza ca membru in prezidiu iar daca esti ales de catre adunarea generala intre cei noua membrii ai prezidiului poti sa treci la alegerea functiei dar este greu de citit si inteles statutul si oricum eu pot sa renunt oricand la orice functie sau chiar la candidatura cea ce nu cred ca multi ar putea sa o faca .

    • BUNDU

      Dle Fratila, in sfarsit vad un raspuns pe linia statutului. Pana si membri supleanti si-au depus candidatura. Asta-i Parlamentul Romaniei, pe bune !

  17. cristi

    Imi place ca uni de aici care critica mai vehement au avut functii in uniune dar cand au fost acolo nu au facut absolut NIMIC,deci ar fi buni de avocati dar din umbra sau mai bine spus ar fi buni de responsabili cu FRANA DE MANA.
    Ba mai rau sunt ca si cainele ala batran care nu poate sa f……… dar nu i lasa nici pe cei care pot sa f….

  18. adrian_cocu

    Domnii mei, vad ca iarasi apare la interval Hotararea nr.1/04.08.2012 a Adunarii generale extraordinare, in care imi apare numele la punctul ”revocati din functie”. Am semnalat la vremea respectiva noii Conduceri sa corecteze aspectul asta, deoarece eu mi-am inaintat demisia (scrisa !!! ) din Conducerea Uniunii inca din anul 2009, functia mea fiind preluata de dl. Darius Iusan. Am si eu mandria mea si tin la ea, nu vreau ca numele meu sa ramana posteritatii, ca sa zic asa, asociat perioadei 2009-2012 pe care o consider jenanta in viata Uniunii ! As ruga actuala Conducere sa remedieze aceasta eroare, nu stiu cum… poate printr-o hotarare, o minuta …ceva… la adunarea generala care se pregateste. Ma deranjeza enorm postura asta, nu am fost si nu voi fi in viata mea concediat sau revocat de undeva, de cineva, nu vreau sa-mi fie asociat numele cu perioada respectiva – care a insemnat in resorturile in care activam, respectiv Corpul de arbitri si Comisia de standardizare un recul puternic pe plan profesional si tehnic, nu neaparat prin plecarea mea, fiindca nimeni nu-i de neinlocuit… ci prin preluarea lor de catre persoane probabil mai putin potrivite. Eu sper ca ati inteles corect pozitia mea si nu va apucati sa cautati cospiratii si rastalmaciri, fiindca am dreptul sa-mi apar imaginea si chiar am sa o fac chiar si in instanta daca e cazul, in eventualitatea ca nu se va gasi o solutie amiabila si de bun-simt. Cu stima si cu cele mai bune ganduri pentru apropiatele Sarbatori Pascale, Adrian Cocu.

    • BUNDU

      Dle. Cocu, gestul dumneavoastra a fost unul de bun simt , atunci cand retragerea dumneavoastra a devenit iminenta.Uniunea nu a pierdut nimic din cauza demisiei dvs. Socotelile erau facute de asa natura incat sa duca la pierzanie. Ati anticipat de buna seama ce va sa vina si ati procedat ca atare. Perioada 2009-2012 a fost zic eu , una neagra pentru cei care sufera de acest hobby , ceea ce s-a intamplat ulterior a dovedit acest lucru. ACUM insa datele problemei sunt altele, iar dvs. si dl. Popan , trebuie sa reveniti acolo unde expertiza dvs. inseamna nu un pas…. ci un salt inainte. Va doresc sa aveti un Paste fericit alaturi de cei care va sustin in intreaga dvs. existenta si printre care imi permit sa ma numar si eu.