Comments

  1. BUNDU

    Folosirea repetata a unor sinonime (comisie=sectie ) nu mi se pare de o gravitate care sa schimbe legalitatea A .G. de la Lugoj. In ceea ce priveste Sedinta de prezidiu (Consiliu Director ) , despre localitatea unde urma sa aiba loc A.G. s-a discutat (daca ma ajuta memoria ) la Sibiu cand s-a si votat Lugojul . Problemele din OZ au fost mi se pare postate pe site-ul UGCPPAMR in termen , astfel ca cei interesati de functii se puteau documenta ,iar membri prezidiului isi puteau expune punctul de vedere.Daca pana la 31 dec. 2014 nu s-au facut propuneri la punctele ordinii de zi conform prevederilor actualului statut , eu consider ca reprezentantii nostri , recte PREZIDIUL si-a stabilit o tematica , exceptand inevitabilele alegeri care intrau pe OZ din oficiu (tot conform statutului ). Consider ca actualul PREZIDIU si-a indeplinit atributiile functionale , dar interesele minore si meschine sunt cele care deterioreaza atmosfera sanatoasa de lucru (obstesc si voluntar ). Cred ca unii se vad deja plimbandu-se prin lume pe seama porumbeilor, gainilor , iepurilor si a celorlalte animale din “batatura ” , avnd sponsor UGCPPAMR. Mai bine gasiti o solutie ca baza materiala care s-a creat in ultimul timp sa aiba un loc “de domiciliu ” stabil .. Cine oare isi asuma sarcina depozitarii sutelor de custi si mese care exista acum in evidenta UGCPPAMR ?Este simplu sa ti se spuna ca esti cel mai bun presedinte , dar acest lucru trebuie dovedit, iar in lipsa antecedentelor in materie, trebuie sa depui eforturi pentru a merita increderea membrilor uniunii (asociatii, cluburi ). Unii se gandesc doar la procurarea inelelor in numar nelimitat , facand un leu in plus pe baza acestora. O alta minge ridicata la fileu pentru PREZIDIU face trimitere la gasirea unei solutii corecte si legale pentru a starpi BISNITA cu inele. Mai bine dau 20 lei cotizatie la uniune si 30 lei la asociatia din care fac parte sa mi le procur la pretul stabilit , decat sa le iau la “liber ” cu pretul dublu sau intreit. Acestea sunt domnilor din PREZIDIU probleme minore dar serioase, care ar trebui sa-i macine pe unii , dincolo de dorinta de a ocupa o functie de conducere in UGCPPAMR .
    REPET : actuala conducere si-a facut datoria pe plan intern si extern , asa ca ganditi-va bine inainte de a TAIA BINELE GENERAL IN SCOP PERSONAL ..

  2. Adrian Nistor

    Eu observ ca presedintele “comisiei de zbor” este foarte preocupat de semantica dar ne face dovada ca are mari lacune in cunoasterea legii si a responsabilitatilor lui ca si membru al prezidiului.Daca s-a facut convocarea adunarii generale in mod nestatutar,actualul reclamant unde a fost pana azi?! Ca si membru al prezidiului de cativa ani incoace ce-a facut ca sa existe un regulament de organizare si desfasurare a adunarilor generale a carui lipsa o infiereaza astazi cu atat aplomb?! Ar trebui sa-i aducem la cunostinta ca pentru foarte multe lipsuri in activitatea Uniunii este la fel de direct responsabil ca si cei pe care-i acuza astazi.N-am auzit sa se fi plans de ceva cata vreme totul decurgea conform cu dorintele lui iar astazi nicidecum nu se afla in postura sa ceara explicatii,ba dimpotriva,are el niste explicatii de dat.De exemplu,eu sunt foarte interesat sa stiu cine si in ce conditii a hotarat,incalcand legea,sa nu se mai faca auditul pentru care adunarea generala din 2012 a votat in unanimitate.Si mai am o multime de alte lamuriri de cerut in legatura cu contabilitatea Uniunii,prin urmare abia astept sa vad prezentarea executiei bugetului pe 2014 si raportul comisiei de cenzori.
    Apropo de comisia de cenzori,zice presedintele comisiei de zbor ca doreste ca punctul referitor la alegerea unei comisii de cenzori sa fie scoasa de pe ordinea de zi pentru ca,vezi Doamne,avem o comisie de cenzori desemnata la Sibiu in 2014 si deci,n-ar mai fi cazul acum.Ii aduc la cunostinta presedintelui comisiei de zbor ca alegerea respectivei comisii si functionarea ei este nelegala.Conform legii(art.27 alin 2 din OG26/2000 cu modificarile si completarile ulterioare) o comisie de cenzori nu poate fi alcatuita decat dintr-un numar impar de membri,ori din cate stiu eu,2 n-a fost niciodata un numar impar.
    Invocarea art.10.9 din statut e de pomana fiindca prevederea statutara este contrara legii iar ce scrie in statut nu are putere juridica mai mare decat insasi legea in baza caruia s-a redactat statutul.
    Mergand pe principiul ca nici usturoi n-a mancat si nici gura nu-i miroase,doreste presedintele comisiei de zbor sa i se faca hatarul si sa se intample niste chestii asa cum vrea el,invocand ca ,in caz contrar,se incalca statutul.Doar ca,din nefericire pentru protestatar,nu incalcarea statutului ar fi problema,ca doar asta se-ntampla dintotdeauna,ci faptul ca nu-i mai ies toate cum isi doreste el iar pentru unele abuzuri mai trebuie sa si dea socoteala cineva.

    • BUNDU

      Dle Nistor, salut interventia dumneavoastra , se “citeste ” un specialist printre randuri. Ma si apoi va intreb….de ce nu mai detineti functia din 2005 ?Nu ati avut acordata struna pe care trebuia sa cantati ?? Nimic nu-i pierdut ! Cu respectul cuvenit unui coleg de idei ( samideano – in esperanto )

    • Dina Mergeani

      Salut Adrian,

      Ma bucur sincer ca ai hotarat sa redevii activ si sa ne ajuti pe noi toti sa lamurim unele aspecte mai putin clare ale documentelor Uniunii. Stii prea bine cum e, initial, toti avem tendinta sa luam de bun ceea ce primim in mod oficial fara sa privim cu un ochi critic. Practic, articolul meu de mai sus a aparut ca urmare a ultimului alineat al articolului pe care tu l-ai scris pentru clubul Cibinul. Articolul tau mi-a ridicat unele semne de ntrebare si m-a facut sa ma uit cu mai multa atentie peste convocator iar in ceea ce am scris mai sus am incercat sa nu fac referire la aspectele la care tu te-ai referit deja Primele exemple mentionate de tine ce imi vin acum in minte ar fi lipsa unei comisii de validare a candidaturilor si necesitatea ca cluburile si asociatiile membre ale uniunii sa fie functionale intr-un mod dovedibil la care as adauga si faptul ca nu s-a anuntat de la inceput pentru ce posturi se pot depune candidaturi – o alta eroare de organizare. In acest sens, nu contest buna intentie a celor care au redactat si semnat convocatorul dar poate ca unele lucruri au fost facute un pic in pripa.
      Stim bine amandoi si ca sunt unii care se pregatesc deja sa conteste adunarea pentru orice chichita. Vorba aia, familie mare – probleme mari, familie mica – probleme mici iar Uniunea este acum o familie foarte mare. De asemenea, stiu ca, in intelepciunea ta, apreciezi o idee buna indiferent de la cine vine aceasta idee. Iar acum, Uniunea are nevoie de o adunare care sa se desfasoare ireprosabil si care sa aibe o ordine de zi statutara deoarece forta unei organizatii sta mult mai mult in respectarea normelor interne decat in numarul membrilor ei.

      Scopul demersului meu despre care sper ca va fi supus votului adunarii generale este DOAR modificarea ordinii de zi in asa fel incat sa rezulte o adunare ce nu poate fi contestata pentru asa ceva. Atat. De asemenea, sper ca scopul nostru: al meu, al tau, al tuturor celor din Prezidiu, al tuturor delegatilor la adunare este sa avem o adunare generala care sa nu poata fi contestata in hotararile ei oricare ar fi acestea. Pentru un astfel de motiv am si scris acest articol, ca o parte a membrilor Uniunii sa afle despre aceste probleme si sa se poata gandi la o rezolvare pentru ele. Gandeste-te numai ce s-ar fi intamplat daca as fi venit cu aceste obiectiuni direct in fata adunarii. In mod sigur multora le-ar fi venit greu sa creada ce zic si sa se obisnuiasca cu ideea ca unele lucruri trebuie schimbate inca de la inceputul adunarii deoarece tuturor ne este greu sa acceptam ceva nou. De obicei, preferam sa negam acest nou ca si cand, daca l-am nega, el ar inceta sa existe. Dar el nu dispare, si noi trebuie sa gasim cu totii o rezolvare convenabila.
      Sunt de acord cu tine ca acele chestiuni legate de semantica sunt cele mai putin de bagat in seama dar daca tot e sa respectam statutul atunci trebuie sa o facem pana la capat. In schimb, pe langa observatia legata de inlocuirea comisie-sectie-sectiune mai sunt inca alte SASE situatii neconforme statutului si mi-as dori sa le ai in vedere si pe acestea. Intre aceste situatii neconforme statutului sunt si cotizatiile diferentiate pe sectiuni sau alegerile pentru comisia cenzori care sunt introduse in mod nefiresc pe ordinea de zi.

      Am incercat promovarea unui protocol de desfasurare a adunarii generale inca de acum un an si jumatate, de la adunarea generala de la Sannicolau Mare din finalul lui 2013. Numai ca reactia unor colegi de-ai nostri a fost de genul: “ Ce vrea Dina? Sa ne zica cum sa ne asezam la masa si cum si cand sa vorbim? Niciodata!” Opinia mea este ca rolul unui protocol de desfasurare a adunarii generale este tocmai acesta – sa realizeze o deosebire clara intre o intalnire informala, ca atunci cand ne intalnim intr-un bar si cand fiecare vorbeste ce si cum si cand vrea si o intalnire formala ca atunci cand ai o adunare generala in care iei decizii care au efect de reguli de grup. Din pacate, dorinta de ordine, disciplina si respect reciproc stii bine ca lipsesc pe la noi asa ca orice regula care ne-ar putea apropia de vestul civilizat este vazuta ca o limitare a libertatilor personale, exprimate intr-un mod anarhic de multe ori. De aceea, sper ca adunarea generala sa aprobe in debutul ei si un regulament de desfasurare al unor astfel de adunari care sa fie valabil de azi inainte.

      Referitor la cenzorii Uniunii cred ca ar trebui sa recitim impreuna ceea ce scrie in articolul 27 din ordonanta 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii:

      “(1) Controlul financiar intern al asociatiei este asigurat de un cenzor.
      (2) Pentru asociatiile cu mai mult de 100 de membri inscrisi pana la data intrunirii ultimei adunari generale, controlul financiar intern se exercita de catre o comisie de cenzori.”

      Deoarece Uniunea este o asociatie de cluburi si asociatii si, conform evidentelor actuale, ea are maxim 60 de membri peroane juridice, Uniunea are nevoie, conform la ceea ce este scris mai sus doar de UN SINGUR cenzor si in niciun caz de o comisie de cenzori. Se pare ca Judecatoria Cluj-Napoca a apreciat ca excesul de zel al art. 10.9 din statut care vrea doi cenzori in loc de unul nu este o incalcare a legii deoarece aceasta masura luata de statut respecta spiritul legii de a avea musai un cenzor ba chiar il si intareste cerand sa fie doi la numar. Probabil ca o incalcare a legii ar fi fost faptul sa nu existe niciun cenzor dar nu si faptul sa fie mai multi decat sunt prevazuti in lege. Totusi, daca consideri necesar, putem solicita in prima adunare dupa cea de acum sa se modifice acest articol si sa ramana un singur cenzor pentru intreaga uniune ca sa respectam intocmai litera legii. Pana atunci, conform statutului actual, Uniunea are doi cenzori care se aleg o data la doi ani, prevedere ce nu contravine art. 27 din ordonanta 26/2000.

      Referitor la art. 10.9 din statut discutiile sunt, de obicei, lungi si interminabile, cu pareri diferite de la om la om. Principala cauza pentru care statutul Uniunii este pe alocuri confuz este faptul ca el a fost realizat, cu mare probabilitate, prin alipirea unor paragrafe diferite luate din surse diferite fara a ele sa fie armonizate intre ele. Multi fac acelasi lucru cand realizeaza un statut nou, se inspira de la altii care au facut deja unul pentru ca nimeni nu vrea sa reinventeze roata, toti vor doar sa o faca sa se invarta.

      La fel ca si in cazul discutiei despre cenzorii Uniunii, trebuie sa incepem cu ceea ce prevede ordonanta 26/2000 in articolul ei 21:

      “(1) Adunarea generala este organul de conducere, alcatuit din totalitatea asociatilor.
      (2) Competenta adunarii generale cuprinde:
      c) alegerea si revocarea membrilor consiliului director; ”

      Spiritul acestei prevederi este clar: Adunarea generala decide cine anume va face parte din consiliul director al unei asociatii, consiliu director fiind denumit prezidiu in statutul Uniunii.
      In acest sens, si statutul Uniunii prevede clar si lipsit de echivoc acest lucru:
      “10.11. Alegerea membrilor prezidiului si numirea presedintilor comisiilor au loc in cadrul adunarilor generale.
      Conform art 11.1 din statut unde sunt trecuti membrii prezidiului cu tot cu functiile pe care le detin (cei care au asa ceva), adunarea generala trebuie sa aleaga exact astfel de membri – cu tot cu functiile detinute de ei si exact pentru aceste functii.

      De asemenea, si prima fraza a art. 11.3 prevede ceea ce precizeaza art. 21 din ordonanta 26/200:
      11.3. Presedintele si membrii prezidiului se aleg de catre Adunarea Generala.”

      Numai ca, tot la art. 11.3, apare, in continuare, si fraza buclucasa:
      “Vicepresedintele, Secretarul General si Presedintii comisiilor pe domenii se aleg de catre prezidiu din randul membrilor sai, cu ocazia Adunarii Generale de alegeri si se comunica acesteia.”

      Aceasta fraza buclucasa contravine celorlalte doua enunturi din statut si, mai mult decat atat, contravine si art.21 din ordonanta 26/2000 pentru ca incearca sa substituie un drept al adunarii generale – acela de a alege membrii prezidiului cu tot cu functiile lor – cu un drept al unor persoane alese de adunarea generala – ca acestea sa se aleaga intre ele si abia apoi sa comunice hotararea lor aduanarii generale. Practic, realizam o adunare in cadrul altei adunari adica oprim adunarea generala ca membrii prezidiului sa se intruneasca – in prezenta restului adunarii sau separat, nu stie nimeni cum – si sa ii zica adunarii generale ce au decis ei intre ei. Apoi, adunarea trebuie sa ia act de aceasta decizie chiar daca este contrara hotararilor ei si, culmea, in ciuda faptului ca adunarea generala este organul suprem de conducere al unei asociatii. Din punctul meu de vedere, frazele anterioare sunt doar o poveste frumoasa complet rupta de realitate.

      Dar, asa cum ai spus si tu, atunci cand exista conflicte intre prevederile unui act juridic, este mai importanta prevederea cu o putere juridica mai mare. Astfel, in cazul legilor, legile speciale nu pot avea prevederi contradictorii celor din legea generala din care deriva. De asemenea, in cadrul aceluiasi act normativ, importanta articolelor este exact in ordinea in care sunt scrise deoarece dispozitiile generale nu pot fi contrazise de cele de fond iar ambele nu pot fi contrazise de cele finale. De aceea, in cazul statutului Uniunii, prevederea art 10.11 va fi intotdeauna mai importanta decat cea a art. 11.3.

      Personal consider ca fraza buclucasa mentionata anterior este complet nelegala si ca ar trebui indepartata din statut cu proxima ocazie. Am incercat indepartarea ei cu ocazia adunarii generale de la Sannicolau Mare din decembrie 2012 cand am inclus pe ordinea de zi si cateva modificari ale statutului printre care si aceasta. Din pacate, adunarea a hotarat ca este mai bine sa facem un statut nou iar timpul a dovedit ca a fost o alegere total neinspirata atat a mea cat si a celorlalti prezenti. Experienta adunata de atunci incoace confirma faptul ca este mai usor sa modifici un statut prin acte aditionale cu efecte punctuale care sa modifice, sa scoata sau sa adauge unele articole conform prevederilor legii 24/2007 privind tehnica elaborarii unor acte normative. Sper ca pe viitor sa putem contribui cu totii: si eu, si tu, si altii interesati in bunul mers al Uniunii, in imbunatatirea actualului statut. Practic, tine numai de noi toti sa putem gasi calea prin care sa colaboram pentru a realiza asa ceva, pas cu pas.

      Cu deosebita consideratie,
      Dina Mergeani

      • Adrian Nistor

        Tocmai in ideea ca Adunarea generala sa se desfasoare strict conform cu prevederile legale si sa nu dea nimanui ocazia sa conteste deciziile ei a fost si demersul pe care l-am facut in numele clubului in care sunt membru si pentru care am insistat sa fie facut public,in asa fel incat cine este interesat de felul in care functioneaza aceasta Uniune sa ia la cunostinta de unele aspecte de interes general care ii privesc activitatea.Pozitia noastra ca si club a avut in vedere numai interesele comune ale tuturor membrilor si nu a vizat nicicum vreun interes personal ,fie ca e vorba de persoana lui Fratila,a lui Nistor sau a oricarui alt membru.Prezenta noastra pe listele de candidaturi a plecat de la ideea comuna ca doar implicandu-ne in mod direct mai putem face ceva concret pentru readucerea lucrurilor in stare de deplina legalitate.Altminteri,daca ne consideram lezati in interesele noastre ca si membrii,putem sa ne aparam drepturile in instanta si din postura de simpli membrii,nu e musai sa fi detinut vreo functie in cadrul Uniunii.
        In acelasi timp constat oarecum dezamagit dar deloc surprins, ca majoritatea celor care vor sa acceada la functii de decizie in cadrul acestei organizatii,n-au niciun fel de intentie in a-si prezenta public viziunile asupra felului in care aceasta asociatie de interes comun trebuie sa-si desfasoare activitateaAsta in paralel cu discutii interminabile pe din dos si a tot felul de calcule si strategii obscure care,chipurile,le vor da castig de cauza la Lugoj.
        Doar ca pozitia si intentia noastra,facuta publica,va avea in vedere orice fel de abatere de la norma legala,indiferent de sursa acesteia si n-avem niciun motiv sa toleram nimic nimanui.Exista insinuari ca prin pozitia noastra ne putem periclita sustinerea unora in ceea ce priveste votul in cadrul Adunarii generale.Asa,si?! Daca eu sau Fratila nu vom fi alesi prin votul Adunarii generale pentru pozitiile pentru care candidam,nu vom mai putea contesta hotararile Adunarii generale?! Posibil ca pentru unii cu mintea mai inceata eventuala mea desemnare in calitate de cenzor sa fie privita ca vreun eventual favor,ceea ce nu e sub nicio forma,ba dimpotriva. Pentru cine nu stie ar trebui sa ia la cunostinta care este statutul cenzorului intr-o astfel de organizatie si care-i rolul sau acolo.Acesta pozitie nu e o “functie” pentru ca ea nu confera detinatorului niciun fel de drepturi suplimentare sau alte privilegii ci doar niste obligatii asumate si prevazute de lege.
        In legatura cu dorinta ta de a se modifica ordinea de zi,in sensul adaugarii sau scoaterii de-acolo a unor puncte,inainte de Adunarea generala,te informez ca asta incalca prevederile statutare.Ordinea de zi,odata comunicata membrilor nu mai poate fi schimbata,acesteia i se pot aduce eventuale completari conform procedurii prevazute in statut.Despre posibilitatea sau eventualitatea ca aceasta ordine de zi sa fie facuta publica inaintea aprobarii ei printr-o decizie a consiliului director(sau prezidiu) ar trebui facuti raspunzatori membrii acestuia,intre care te numeri si tu.
        In ceea ce priveste discutia privind cenzorii eu ma bucur ca ea este prilej pentru cate unii sa vada si ce mai scrie prin lege vizavi de problema asta.Doar ca in cazul tau,dar nu numai al tau,luarea la cunostinta despre prevederile legale e tardiva in raport de ceea s-a petrecut in trecut. In lege se specifica foarte clar ca asociatiile cu mai mult de 100 membrii au obligativitatea desemnarii unei comisii de cenzori,formata,atentie mare,dintr-un numar impar de membrii.
        O prima discutie este cea legata de notiunea de “membru”.Tu vii si spui ca Uniunea are membrii cluburi si asociatii care nu depasesc numarul precizat in lege si ca nu trebuie sa-i socotim in cazul asta pe “membrii”,persoane fizice membre ale respectivelor cluburi si asociatii.Numai ca nu trebuie sa ne jucam cu notiunea de “membru” dupa cum ne dicteaza interesul.Adica atunci cand vine vorba de drepturile de vot,sau de obligatia platii cotizatiei,sau de ocuparea anumitor functii precum si in alte situatii, persoanele fizice capata automat si implicit calitatea de “membru”,pe cand daca-i socotim strict statistic sa vedem daca sunt cel putin 100,le dispare in mod subit aceasta calitate.Deci hai sa nu mai umblam cu cioara vopsita si nici sa asteptam ,asa cum vad ca in mod de neinteles sustii,inca un an ca sa indreptam ilegalitatea pe care ati comis-o anul trecut iar acum Adunarea generala sa repuna totul in legalitate,din punctul asta de vedere.E vorba de un principiu si n-are nicio legatura cu candidatura mea,fiindca poate pe mine nu ma alege nimeni,dar o comisie de cenzori,legal desemnata,tot trebuie sa existe.
        Eu sunt foarte uimit sa constat ca exista oameni cu o inteligenta de necontestat,care se cramponeaza de un simplu fapt si nu reusesc sa vada si implicatiile legalitatii sau ale nelegalitatii acelui fapt.Te intreb,realizezi ilegitimitatea unui raport intocmit de o comisie de cenzori desemnata prin incalcarea prevederilor legale?!Realizezi incalcarea constanta si continua a legii de care se face vinovata atat conducerea de pana in 2012 cat si cea de dupa,referitor la desemnarea unei comisii de cenzori legale?! Cine au fost cenzorii Uniunii,cu exceptia primilor desemanti in statut desi si in cazul lor tot nelegal s-a procedat,cine i-a ales si in ce conditii au fost depuse bilanturile contabile in toata aceasta perioada findca,potrivit legii,exista obligatia legala ca acestea sa fie insotite de raportul cenzorilor?! Daca in august 2014 ati decis sa alegeti niste cenzori,mandatul caror cenzori a expirat atunci?! Bilanturile contabile ale anilor 2012 si 2013,care intra tot sub incidenta raspunderii actualului prezidiu,insotite de raportul caror cenzori au fost depuse la fisc?!
        Dupa lege,cenzorii nu au obligatia de a da o spoiala de asa-zisa legalitate unor fapte petrecute in cursul unui exercitiu financiar ci au obligatia si responsabilitatea de a raporta Adunarii generale care i-a desemnat,toate constatarile facute din verificarea documentelor contabile.Oare toate “minunile” despre care tot auzim, s-ar mai fi intamplat in conditiile existentei unui control financiar riguros si independent exercitat prin intermediul cenzorilor?! Cu siguranta ca nu, iar asta e principalul motiv pentru care,acum si nu altadata,Adunarea generala trebuie sa aiba in vedere desemnarea unei comisii de cenzori in conditii de legalitate.
        In legatura cu atributiile Adunarii generale in alegerea membrilor consiliului director faci sau induci,din nou,niste confuzii.Nu exista niciun fel de inadvertenta intre dispozitiile art.21 din OG 26/200 si prevederile art.10.11 si 11.3 din statut.In lege se specifica foarte clar ca AG are atributul alegerii membrilor consiliului director,fara vreo specificatie referitoare la eventualele lor functii in cadrul acestuia.La art.10.11 din statut se spune ca “Alegerea membrilor prezidiului si numirea presedintilor comisiilor au loc in cadrul adunarilor generale.” si nu contravine cu nimic prevederii generale din lege.Dar,daca tot ne-am luat de la semantica,se poate observa lesne ca avem,in articolul citat,o diferenta mare intre ceea ce inseamna “alegerea” si ce presupune “numirea”.Iar art.11.3 din statut nu e nicidecum unul “buclucas” si nu trebuie defel eliminat din statut,pentru ca el nu face decat sa intareasca dar si sa detalieze ceea ce prevede art.10.11.
        Adica atributul adunarii generale ramane acelasi,respectiv membrii consiliului director sunt alesi prin votul direct al membrilor,iar “functiile” se repartizeaza intre cei alesi,”in cadrul adunarii generale”,intrucat se comunica acesteia si nu ulterior. Ceea ce trebuie eliminat din statut este prevederea din cuprinsul art.12.2 in care se spune ca presedintele de comisie este ales in cadrul acesteia,fiindca asta incalca dispozitiile din lege,unde nu se vorbeste de alegeri pentru vreo functie anume ci doar pentru “functia” de membru al consiliului director.Iar asta e si motivul pentru care am sustinut ca depunerea de candidaturi “pe functii” este nelegala si nestatutara.Chiar si in ceea ce priveste alegerea presedintelui lucrurile nu sunt tocmai in regula si-ar trebui aduse modificari statutului si din acest punct de vedere.
        Ceea ce trebuie sa avem noi in vedere,ca sa nu cadem in eroare,este ca interpretarea statutului trebuie sa fie facuta intotdeauna raportat la prevederea din legea generala pentru a nu avea dispozitii in statut care sa contravina dispozitiilor legii generale.
        Deasemenea comparatiile cu statutul EE trebuie facute cu prudenta pentru ca noi nu stim care-i legea care reglementeaza organizatiile non-profit in Luxemburg,acolo unde are sediul EE si unde a fost infiintata sub dispozitiile legilor aplicabile in acel stat.Prevederile statutare care au fost,probabil,copiate din statutul EE trebuie corectate si adaptate la legislatia nationala care ne e aplicabila.
        In fine,tot pe prevederile legislatiei nationale,noi trebuie sa intelegem cu totii ca adunarile generale sunt unice si “nedivizibile”,niciunde in cuprinsul legii generale,dar nici in cadrul statutului,nu se vorbeste de adunari generale ale sectiilor sau comisiilor care sa aiba vreo atributie care sa se substituie atributiilor adunarii generale,asa cum sunt ele reglementate prin lege. In statut scrie (art.12.5) ca sedintele comisiilor au loc “cu o zi inaintea adunarii generale” deci ele se desfasoara “inaintea” adunarii generale si nu “in cadrul” adunarii generale.
        O ultima observatie se refera la “protocolul” adunarii generale dar el nu trebuie inteles ca un fel de cod de conduita al participantilor fiindca bunul simt tine de educatie si nu se poate impune niciunui neam prost prin vreo regula de interdictie.In fapt,”protocolul” adunarii generale de care se aminteste in statut se refera la un set de documente care se redacteaza in cadrul adunarii generale si care trebuie pus la dispozitia membrilor prin grija secretariatului general.

        • Dina Mergeani

          Salut Adrian,

          Discutiile cu tine imi sunt utile, ca de fiecare data, probabil tocmai pentru ca fiecare vede lumea in felul lui. Faptul ca tu iti ridici semne de intrebare imi da si mie imboldul sa ma gandesc la unele chestiuni asa cum sunt si cele de mai jos.

          1. Referitor la sedintele comisiilor, in statut scrie:

          “12.1. In vederea indeplinirii obiectivelor U.G.C.P.P.A.M.R., sunt formate comisii pentru probleme tehnice specifice, formate din delegatii asociatiilor, cluburilor si organizatiilor teritoriale sau nationale ale fiecarei rase de porumbei, pasari si animale mici.”

          Deoarece aceste comisii sunt formate din delegatii asociatilor si cluburilor membre, este neaparat necesar ca inaintea sedintei unei comisii sa validezi delegatii asociatiilor membre. Practic aceasta validare este urmarea validarii dreptului de membru al intregii asociatii la respectiva adunare generala pentru ca, altfel, ai putea avea printre cei prezenti la sedinta unei comisii si delegati care ar putea vota dar a caror asociatie sa nu fie validata pentru respectiva adunare generala conform art. 6.2:

          “6.2. In cazul neplatii cotizatiei pe anul in curs, pana la Adunarea Generala, se suspenda drepturile de membru in cadrul acesteia( pierde dreptul de vot).”

          Asadar, succesiunea logica este: validarea dreptului de vot al asociatiilor si, bineinteles, validarea adunarii generale, si abia apoi sedintele pe comisii asa cum s-a si intamplat la ultimele 5 adunari ale Uniunii. Asta inseamna ca aceste sedinte pe comisii sunt parte a adunarii generale, intr-un mod similar cu procedura din adunarile generale ale EE. Cu toate acestea, tot statutul spune ca:

          “12.5. Sedintele comisiilor au loc de regula cu o zi inaintea Adunarii Generale, in acelasi loc cu acestea.”

          Din punctul meu de vedere, sensul frazei de mai sus este un pic altul, denaturat de o exprimare eliptica, sensul adevarat fiind urmatorul:

          “12.5. Sedintele comisiilor au loc de regula cu o zi inaintea Adunarii Generale IN PLEN, in acelasi loc cu acestea.”

          In concluzie, deoarece sedintele pe comisii apartin adunarii generale asa cum mentionam anterior, ele nu se substituie in niciun fel adunarii generale.

          2. Referitor la cuvantul “protocol” din statut, putem afima ca el se refera, de fapt, la proces verbal. Mentiunile din statut la care fac referire sunt urmatoarele:

          “10.13. Hotararile Adunarii Generale sunt redactate in scris de catre Secretarul General si semnate de acesta si de Presedinte. Cu ocazia desfasurarii fiecarei Adunari Generale se intocmeste un protocol de desfasurare, care trebuie pus la dispozitia membrilor prezidiului si a asociatiilor si cluburilor member, in termen de 6 saptamani de la desfasurarea Adunarii Generale. Membrii Adunarii Generale au dreptul sa citeasca protocolul pe loc, dar nu au dreptul sa-l modifice.”

          “12.4. Secretarul comisiei redacteaza protocolul sedintelor. El trebuie sa-l predea Secretarului General al U.G.C.P.P.A.M.R. in termen de 4 saptamani de la sedinta. Acestea trebuie aprobate in prealabil de presedintele comisiei. Protocoalele sunt apoi inaintate asociatiilor member ale U.G.C.P.P.A.M.R. de specialitate.”

          Citind ambele articole de mai sus, este clar ca prin “protocol” se intelege “proces verbal” deoarece tocmai procesul verbal al unei sedinte se redacteaza in timpul sedintei, poate fi dat la citit la finalul sedintei si trebuie pus la dispozitia membrilor in termen de 6 saptamani, si asa s-au si interpretat cele doua articole la toate adunarile din trecut.

          3. Acel “protocol” de desfasurare al adunarii generale sau al unei sedinte de comisie din statut este cu totul altceva fata de protocolul de desfasurare a unei adunari generale la care eu faceam referire si care constituie un algoritm pe care o adunare trebuie sa il urmeze pentru a se desfasura in bune conditiuni.
          Este important ca fiecare dintre noi sa aiba o atitdine constructiva adica nu este de ajuns sa semnalezi o situatie nepotrivita, fiind indicat sa si oferi o solutie daca poti. In acest sens, am redactat un astfel de protocol de desfasurare al unei adunari generale pe care l-am dorit publicat ca raspuns la mesajul tau de mai sus. Pentru a putea fi luat in dezbatere de catre adunarea generala la inceputul ei, era si este necesar ca el sa fie adus la cunostiinta membrilor cu o perioada de timp rezonabila inaintea adunarii generale. Pentru un astfel de motiv am trimis spre publicare acest proiect de protocol de desfasurare a unei adunari generale cu mai mult de 10 (zece) zile in urma. Numai ca, asa cum nu il vezi nici tu pe site, nu il vad nici eu. O fi de vina cenzura din vremurile de trista amintire de care sunt sigur ca iti aduci aminte, n-o fi? Te las pe tine sa gasesti un raspuns.

          4. In acelasi context cu ultimele doua fraze de mai sus, nu cred ca mai are rost sa ne intrebam de ce platforma mea program nu este inca pe site. Oricum, postez mai jos propunerea de protocol de desfasurare a unei adunari generale pentru ca cei interesati sa poata lua la cunostiinta de existenta ei.

          Cu deosebita consideratie, ca de obicei,
          Dina Mergeani

          Propunere Protocol de desfasurare a Adunarii generale.

          1. Formarea unui prezidiu al adunarii – minim 3 membri, de preferat 5 – condus obligatoriu de presedintele in execitiu care deschide, conduce si inchide lucrarile adunarii coform art. 11.7 din statut.
          2. Formarea unui secretariat / unei comisii pentru redactarea procesului verbal si primirea de propuneri din sala – minim 2 membri, de preferat 3 – din care face parte obligatoriu secretarul general care redacteaza procesul verbal conform art. 11.9 din statut.
          3. Formarea unei comisii de validare si inregistrare a delegatilor / membrilor prezenti si a numarului voturilor acestora si validare a adunarii generale – minim 2 membri, de preferat 3 – din care este recomandat sa faca parte trezorierul pentru a verifica daca platile au fost realizate in contul uniunii.
          4. Validarea si inregistrarea delegatilor pe baza de imputernicire, act de identitate, dovada platii cotizatiei catre Uniune a asociatiei / clubului reprezentat si a tabelului cu membri conform modelului solicitat.
          5. Odata cu inregistrarea lor, semnarea si stampilarea obligatorie a tabelului de prezenta de catre toti delegatii validati.
          6. Comisia de validare stabileste si anunta ca adunarea generala este statutara conform art. 10.7 din statut.
          7. Comisia de validare comunica situatia prezentei delegatilor cu drept de vot si numarul voturilor acestora in adunarea generala in plen conform art. 6.1, 6.2, 6.7 si 6.8 din statut.
          8. Desfasurarea sedintelor comisiilor pentru probleme tehnice specifice.
          9. Revenirea la adunarea generala in plen, fiind recomandat ca ea sa fie inregistrata video si arhivata.
          10. Formarea unei comisii de numarare si validare a voturilor in adunarea generala in plen – minim 2 membri, de preferat 3.
          11. Punerea in discutie a ordinii de zi propusa prin convocator cu sau fara aducerea unor modificari.
          12. La fiecare punct de pe ordinea de zi aprobata de adunarea generala, cu ajutorul unui membru al prezidiului, presedintele intocmeste lista vorbitorilor inscrisi si le acorda cuvantul in ordinea inscrierii pe lista.
          13. Vorbitorii iau cuvantul numai dupa ce primesc permisiunea presedintelui si, daca au mai vorbit, iau cuvantul numai dupa ce toti cei inscrisi la cuvant vorbesc despre subiectul in cauza.
          14. Timpul limita de vorbit este de 3 min, exceptie candidatii la functii de conducere care au 5 min.
          15. Presedintele asigura ordinea lucrarilor prin urmatoarele masuri: chemarea la ordine, avertisment si excluderea din sala.
          16. Votul delegatilor in adunarea generala este deschis si egal cu numarul membrilor cotizanti la Uniune ai asociatiei / clubului pe care o / il reprezinta conform art. 6.7 din statut.
          17. Dupa fiecare vot, comisia de numarare si validare a voturilor anunta situatia voturilor in ordine descrescatoare, situatie ce va fi notata de secretariat in procesul verbal.
          18. Scurta reuniune a prezidului prin care se confirma alegerile pe functii facute de Adunarea generala, urmate de comunicarea acestei confirmari catre Adunarea generala. 19. La finalul şedinţei se va da citire numelor persoanelor alese pe funcţii în cadrul tuturor structurilor de conducere ale Uniunii.
          20. Aprobarea depunerii unui tabel actualizat al membrilor Uniunii cu datele de identificare ale acestora ca parte din Actul constitutiv si Statut.
          21. Delegarea unui membru al Uniunii pentru ducerea la indeplinire a hotararilor adunarii generale: se imputerniceste ………………………. pentru a efectua formalitatile de inscriere a prezentelor modificari in Registrul asociatiilor si fundatiilor din cadrul Judecatoriei Sannicolau Mare, Timis.
          22. Dupa incheierea adunarii generale, verificarea procesului verbal si semnarea lui pe dosul paginilor de catre cei prezenti la finalul sedintei.
          Dina Mergeani
          Presedinte Comisia de zbor

  3. nelu STAN

    Referitor la presedintele comisiei de standardizare, dl. in cauza uita ca in anul 2014 presedintele comisiei de standardizare a fost ales in cadrul comisiei de porumbei si scris chiar cu manuta lui in procesul verbal .

    Cat despre cenzori il rog sa studieze ordonanta 26/2000
    Art. 21. (2) Competenta adunarii generale cuprinde:
    d) alegerea si revocarea cenzorului sau, dupa caz, a membrilor comisiei de cenzori;

    De asemenea sa studieze si site-ului uniunii la porumbei unde va gasi un regulamentul de functionare al comisiei de zbor al carui presedinte este si care prevede:
    18. Rezultatele sedintelor comisiei vor fi prezentate de catre presedintele comisiei in cadrul adunarii generale a UGCPPAMR iar procesele verbale ale acestor sedinte se anexeaza procesului verbal al adunarii generale a UGCPPAMR.
    Art 12.12. din statut – De regula se stabilesc programe de lucru de catre prezidiu pentru comisii in vederea omogenizarii activitatii acestora. Comisiile pot avea si sedinte independente, in accord cu prezidiu, pentru a discuta probleme tehnice specifice.Rezultatele sedintelor comisiilor sunt prezentate in cadrul Adunarii Generale de catre Presedintele comisiei Protocoalele acestor sedinte se anexeaza protocolului Adunarii Generale.
    Poate ca in anul precedent nu are ce sa prezinte si invoca scuze statutare.
    De fapt Mergeani Dina ca întotdeauna interpretează statutul după voia bunului plac. Asa a inceput campania atacand, mai bine ar prezenta ce a facut util in acesti ani la uniune pentru ca nu se prea vede nimic in urma lui.
    Intrebarea este – ACEST OM VREA SA FIE PRESEDINTELE UNIUNII ?

    • BUNDU

      Sa speram ca organizatorii vor sti sa faca un program orar echilibrat pentru comisii, astfel ca la sedintele lor sa poata participa fiecare reprezentant (DELEGAT ) legal desemnat.

    • BUNDU

      Eu cred ca exista si lucruri care trebuiesc facute ” din umbra ” , iar cunoasterea acestor demersuri de catre un cerc mai larg, la un anumit moment al desfasurarii lor, ar aduce deservicii ideii . Important ca din “lucru in umbra ” sa vedem ceva constructiv si de uz general , in cazul nostru , al tuturor membrilor onesti ai uniunii . NU ??

  4. BUNDU

    Apreciez interventiile pertinente si la obiect. Cu acelasi etalon ma declar multumit de interesul manifestat fata de importantele momente care “va sa vina ” . Un limbaj elevat, si cu trimitere la punct fix , este un semn ca UGCPPAMR are un site deschis si vazut de intregul Entente Europeenne , nu doar pe Dambovita (scuze fata de cei care din intamplare au domiciliul in zona ).Pe site-ul uniunii se discuta probleme serioase , spre deosebire de altele “de profil ” care au darul doar sa imparta lumea in buni si rai. Acolo raii mereu castiga, nu ca in povestile lui Andersen .

  5. Valentin Tanase

    Din punctul meu de vedere bisnita cu inele este o falsa problema. Cine vrea inele la pret bun este liber sa se inscrie la un club afiliat, daca nu vrea sa o faca se supune regulilor pietei unde “bisnitarul” dicteaza pretul.
    Sa explic de ce cred ca bisnita cu inele este o problema doar pentru cei care nu vor sa fie membri ai uniunii dar vor sa beneficieze de avantajele oferite de aceasta apartenenta. Totul se reduce la niste simple principii de baza ale economiei si nu trebuie sa ai doctorat ca sa le poti aplica in cazul Uniunii.
    De ani de zile ilustrii nostri conducatori nu isi dau seama ca Uniunea detine monopolul absolut al vanzarii de inele cu sigla EE in Romania si mai ales ce inseamna asta. Ca orice detinator de monopol absolut poate dicta pretul, nefiind o societate comerciala poate chiar sa le ofere gratis, ca beneficiu pentru membrii cotizanti, daca asa isi doreste, nu trebuie sa le vanda la un pret cel putin egal cu pretul de achizitie. Daca Uniunea se poate intretine din cotizatii atunci poate cumpara inele din profitul obtinut in urma expozitiilor si a unor activitati comerciale disponibile legal. Se poate face chiar o schema de genul la 50 de inele comandate primesti 10 gratis, ca membru al Uniunii evident. Pana la urma inelele astea sunt unul din putinele beneficii oferite de Uniune in momentul asta.
    In marea lor lupta cu bisnita detinatorii fraielor Uniunii au decis ca o scumpire grosolana, pana la limita suportabilitatii ar ucide bisnita. Cred ca cei care au decis asta sunt in viata de zi cu zi poeti, sau ceva artisti si nu prea se descurca cu banii si circulatia lor in natura. Sau poate sunt fraieri si prosti. Sau mai rau, ne cred pe noi fraieri si prosti in timp ce ei obtin beneficii. O regula de aur verificata de SUA cu ocazia instituirii prohibitiei la alcool si verificata si in ziua de azi cu drogurile este ca daca vrei sa dispara bisnitarii din sistem nu interzici ci lasi cat mai liber, nu scumpesti ci ieftinesti. Regula asta are o logica brutala, de ce sa ma duc sa iau de la un bisnitar un inel mai scump cand el oricum este pe toate drumurile si aproape gratis? Daca sunt atat de comod incat sa nu ma deplasez sau inscriu la club inseamna ca imi asum plata unei sume in plus si atunci nu mai pot emite pretentii la pret.
    Mi se pare ca nimeni nu vrea sa vada care este de fapt interesul Uniunii in cazul inelelor. Uniunea isi doreste sa vanda cat mai multe inele, cu acoperirea cheltuielor si chiar si cu un mic profit. Sa explic si de ce Uniunea isi doreste asta, poate avem printre noi persoane la care le scapa sensul existentei Uniunii. Uniunea a fost creata pentru a aduce beneficii membrilor ei. Un beneficiu este ca le ofera inele EE. Un alt beneficiu este ca le ofera inele la preturi accesibile alaturi de organizarea de expozitii nationale si participarea la expozitii europene. Un numar mare de inele pe piata inseamna mai multe pasari inelate EE deci mai multe pasari la expozitii, deci vizitatori si expozanti fericiti si poate si un profit pentru organizatori. Sa nu uitam ca vorbim de o organizatie non-profit. Revenind la interesul Uniunii din vanzarea inelelor este acelasi cu al oricarui en-gros-ist, adica sa vanda cat mai mult. Profitul mare vine din cantitatea mare vanduta nu din adaosul pe fiecare produs. Uniunea achizitioneaza inelele la un pret pe undeva pe la 20 bani bucata, poate chiar mai jos data fiind cantitatea de inele comandate. Pe care incearca sa le vanda si din care incearca sa scoata un profit maxim, chiar cu pretul de a pune in genunchi proprii membri. Cand ai 2 tone de castraveti nu ii vinzi la kilogram, pe camp, cu 3 lei kilogramul, ii vinzi cu 50 de bani kilogramul pe toti deodata ca altfel se strica si iti mor de foame copii acasa. Dai vrabia din mana pentru cioara de pe gard cum spune proverbul.
    In faza asta uniunea si-a cam pierdut busola si nu mai functioneaza ca o organizatie creata de membri pentru membri ci ca o societate comerciala in care se scoate cat mai mult profit, din orice, profit de care incearca sa profite conducatorii.
    Revenind la circuitul inelelor am ajuns in faza in care Uniunea sta pe un morman de inele si in loc sa se uite la aurul pe care sta se uita la profitul obtinut de cativa bisnitari. Poate parea socant dar Uniunea ar trebui sa isi doreasca bisnitari nu sa incerce sa ii starpeasca. Eu, ca membru al Uniunii nu sunt afectat de ei. De la club primesc inele cu 40 de bani, cumpar 100, sa fie, chiar daca am nevoie doar de 80 (din nou Uniunea vinde mai mult decat se astepta ca la 80 de bani bucata as fi cumparat doar 20-30 cat ma tinea buzunarul). Nu ma duc in piata sa cumpar cu 80 de bani, nu am de ce. Si daca imi mananca dihorul porumbeii in august pana la urmatoarea comanda devin si eu bisnitar pentru ca nu mai am ce face cu inelele. Bisnitarul se adreseaza celor care nu sunt membri. In raportul Uniune – bisnitar Uniunea este cea care clar iese in castig. Uniunea vinde un numar foarte mare de inele cu efort minim, nu trebuie sa caute liste, sa potriveasca un numar mic de inele cu diferite masuri, sa le ambaleze, sa le expedieze ci primeste o suma mare de bani deodata. Este visul oricarui comerciant, sa vina clientul la el la poarta si sa cumpere foarte mult cu banul jos. Bisnitarul face o investitie, scoate o suma mare de bani pe care apoi urmeaza sa o recupereze, daca o mai recupereaza. Bisnitarul isi asuma un risc pe cand la Uniune este zero. Uniunea primeste comanda de la membri, bisnitari sau nu. Aduce inelele de la producator si vinde mai departe tot. Riscurile tind spre zero. Cand inelul costa 40 de bani la Uniune cati membri ai Uniunii ar cumpara cu 80 bani-1 leu din targ? De cei care nu sunt membri nu ma doare sufletul, daca vor inele ieftine sa se inscrie la Uniune, sa plateasca cotizatii si atunci vor beneficia si ei de inele de 40 de bani in loc de 80 ca la targ.

    • Adrian Nistor

      Ceea ce spui tu este corect si logic,dar asta e valabil doar in contextul unei organizatii care functioneaza in conditii de deplina legalitate si transparenta si a carei activitate este intrutotul subscrisa scopului pentru care s-a infiintat.Problema inelelor a fost mereu pusa prost pentru ca s-a dorit sa fie pusa prost.Presupusul monopol pe care Uniunea il avea pe achizitia si distribuirea inelelor de tip EE in Romania n-a fost niciodata si o realitate concreta.In fapt,monopolul inelelor a fost apanajul catorva persoane si nicidecum o afacere exclusiva a organizatiei,facuta in beneficiul alora care mai si platesc cotizatie de membru.Cata vreme asupra activitatilor de achizitie,distributie si plata a inelelor a fost instituita si perpetuata o “discretie” absoluta oare chiar mai avem motive sa ne miram de unde vine mirajul asta al dorintei unora de a “conduce”?! Daca atatia ani operatiunile financiare cu producatorul german de inele s-au derulat prin conturile personale ala unora si nicidecum,asa cum ar fi fost normal si legal,prin conturile Uniunii,oare “dezinteresul” unora in a se efectua o verificare din punct de vedere financiar a activitatii Uniunii e doar o scapare?! Legea specifica foarte limpede ca prezidiul are obligatia de a pune in executare hotararile adunarii generale nicidecum sa inventeze scuze sau motive pentru neducerea lor la indeplinire.Actuala conducere,in corpore din pacate pentru unii membrii ai ei care or fi fost de buna credinta dar s-au lasat amagiti si manipulati de altii mai smecheri si mai interesati,este responsabila pentru toate neregulile din gestiunea financiar-contabila care exista la aceasta ora.Lipsa unui protocol de predare-primire la schimbarea de mandat din 2012,acte contabile nearhivate de nimeni sau ramase nu se stie exact pe unde,nedepunerea bilantului contabil pentru 2011 si intocmirea unei parodii de bilant pentru anul 2012 sau neconformarea cu legislatia fiscala sunt doar cateva elemente care indica faptul ca din punct de vedere financiar-contabil la Uniune e vraiste.
      Niciodata nimeni din cei care aveau responsabilitatea s-o faca n-au catadicsit sa explice,in detaliu,asa cum e normal,atat sursele de venituri ale Uniunii cat si pe ce s-au cheltuit banii,asta ca sa se vada ca organizatia isi indeplineste scopurile pentru care s-a infiintat si exista.
      Revenind la inele este aberant sa pretinzi propriilor membrii sa plateasca de cateva ori costul lor real si sa nu te sinchisesti sa le spui cum ai cheltuit banii pe care i-ai obligat sa-i scoata din propriile buzunare ca sa ce?! Sa-si deconteze unii deplasarile la sedintele de prezidiu pe unde nu s-a intamplat nimic in folosul alora care suporta ei din propriile buzunare aceste plimbari?! De ce actualul prezidiu,venit calare pe armasarii dreptatii si-ai legalitatii in 2012,n-a miscat un deget sa avem astazi un regulament de organizare si desfasurare a adunarilor generale care sa clarifice si aspectele de natura electorala?! Culmea e ca un membru din prezidiu vine astazi, dand dovada de mult tupeu si-o ipocrizie maxima, si ne ameninta ca desfasurarea alegerilor fara un regulament electoral e nestatutara.Dar cand s-a ales el a fost statutar?!
      Astazi,ca si in trecut,degeaba face Uniunea un profit frumusel din vanzarea inelelor(distribuire s-ar chema daca le-ar da la costul de achizitie) daca nu exista niciun control asupra modului in care sunt gestionati acesti bani.Este foarte usor sa se creeze falsa problema a “bisnitarilor”spre a se inventa niste tapi ispasitori cand ,de fapt,problemele sunt cu totul altele si cu adevarat si multe si grave.

  6. BUNDU

    Domnilor, UGCPPAMR NU POATE functiona ca si o societate comerciala, nu prevede Statutul .In privinta inelelor de “bisnita ” , tehnica este urmatoarea : indivizi care doresc un chilipir , accepta sa plateasca suma de 20 lei unor asociatii sau cluburi, care le vor asigura necesarul de inele pentru bisnita. Sumele platite, sunt virate drept cotizatie catre UGCPPAMR , iar asociatiile expeditoare ale sumelor , se inregistreaza cu un numar impresionant de membri , ceea ce da bine mai ales in an electoral. Uniunea, din informatiile pe care le detin a platit peste 7000 de lei impozit la stat pentru inelele achizitionate. Acum vine intrebarea ! Bisnitarul de inele din piata, este impozitat de cineva ? Daca nu ar exista inele pe piata, numai la membri , atunci ar creste cu certitudine numarul membrilor asociatiilor si intrinsec si al uniunii.Asa vad eu acest fenomen.

  7. Valentin Tanase

    Domnule Bundu va inteleg frustrarea dar ridicati de fapt o alta problema care este foarte simplu de rezolvat. Intai sa terminam cu inelele.
    Bisnitarul plateste 20 de lei cotizatie la uniune, indiferent ca el ineleaza pasarile sau nu – Uniunea castiga o cotizatie.
    Bisnitarul ca sa isi recupereze investitia asta trebuie sa vanda multe inele – Uniunea castiga din vanzarea multor inele catre individul respectiv.
    Bisnitarul isi mai ineleaza si din porumbeii lui si ii duce la expozitie unde ca un bisnitar ce se afla scrie cu marker-ul pe foaia de arbitraj “De vanzare” – Uniunea castiga taxa de inscriere, numar de pasari si daca individul chiar are pasari bune castiga si in calitate a expozitiei.
    Acestea fiind spuse nu vad cu ce ar fi deranjata Uniunea ca exista unii care prefera sa scoata din buzunar o suma mare sa o vireze in contul Uniunii si apoi sa inghete in fiecare duminica dimineata la targ sa vanda inelele in speranta unui oarecare castig.
    Sa presupunem ca avem urmatorul caz, ipotetic dar plauzibil. Domnul Bundu, crescator de buna credinta cumpara anul asta 50 de inele, prinde un an exceptional si scoate 100 de pui, restul de 50 le cumpara din targ la suprapret. Domnul Bundu este frustrat de situatia asta si foarte nervos, injura bine sa isi descarce nervii si anul urmator pentru ca a invatat din greseli isi comanda 150 de inele, sa nu mai pateasca ca anul trecut. Numai ca anul urmator este foarte slab si domnul bundu scoate doar 20 de pui. Ce face domnul Bundu cu restul de 130 de inele? Le vinde la suprapret in targ si se cheama bisnitar? Le vinde la pretul de achizitie ca sa nu iasa in pierdere? Le da gratis la copii care nu isi permit inele? Poate domul Bundu le doneaza dar sunt convins ca sunt foarte multi care aleg sa isi recupereze investitia si poate chiar sa o amortizeze deci devin mici bisnitari.
    Daca vreti sa raspunda Uniunea in legatura cu inelele nu puneti intrebarea corect. Uniunea ar trebui sa raspunda la intrebarile urmatoare:
    1. De ce se comanda inele pe persona fizica si nu in numele Uniunii care este o entitate juridica recunoscuta de EE si care are dreptul sa comande inele cu sigla EE la Stengel?
    2. Cum ajung in contabilitatea Uniunii aceste inele venite de la o persoana fizica?
    3. Se recupereaza TVA-ul din Germania pentru aceste inele?
    4. Daca da cine o face si ce se intampla cu banii respectivi pentru ca vorbim de o suma frumusica pe care fiscul german, fiind german si nu roman te invita sa o recuperezi (chiar te roaga sa o recuperezi, poate tu ai uitat)?
    5. Uniunea fiind o asociatie non-profit cum foloseste banii stransi din suprataxarea inelelor in folosul membrilor sai? Nu aia din prezidiu care au decontate diverse cheltuieli, in beneficiul amaratilor care cumpara inele la preturi imense fata de pretul de achizitie si nu detin functii de decizie.

    • BUNDU

      In acord cu statutul meu, imi permit sa rapesc cateva minute de la redactie pentru a elucida (cred ) cateva chestiuni si incerc sa raspund punctual :1)bisnitarul de 20 lei nu are calitatea de membru , el figureaza doar pe lista unor presedinti de asociatii care au dreptul de a solicita inele contra-cost, evident dupa achitarea cotizatiei catre uniune. Cei cu 20 lei NU cotizeaza si la asociatia care urmeaza sa-i dea inelele pe care bisnitarul le plateste separat , iar presedintele asociatiei respective este absolvit de orice urmari vis a vis de destinatia ulterioara a inelelor .Prin logica mea simpla, concluzionez ca respectivul bisnitar poate sa-si ineleze cati vrea , el NU POATE expune in cadrul expozitiei nationale, care in fond este supremul examen. Aici expun doar membri cotizanti ai asociatiilor ; 2) Cazul “ipotetic ” pe care il puneti pe tava , pica din proba ! Un crescator stie cate perechi opreste pentru reproducere , aproximeaza 3-4 generatii de pui cu cate doi pui si face comanda. In plus….. nu are sub nicio forma posibilitatea sa-i creasca septelul, doar in minus, deci ramane cu inele in plus fata de ceea ce a prognozat crescatorul . Figura se repeta si anul urmator . In agricultura insa , calamitatile genereaza altfel de gandire in perspectiva , la noi treaba-i mai simpla , 10 perechi ori 4 transe ori cate doua oua , egal cu numarul aproximativ de inele comandate . Cu acest exemplu sunt absolvit cred de explicatiile referitoare la inelele comandate “accidental ” in plus anul urmator ; 3) Inelele SE COMANDA pe numele UGCPPAMR si nu pe persoana fizica , ele sunt distribuite de catre cel desemnat -vicepresedintele uniunii – care are si astfel de atributii . Asociatiile le comanda tot pe persoana juridica, iar responsabilul numit de catre asociatie pentru primirea inelelor le va primi de la uniune , reprezentat , repet , de catre vicepresedinte , actualmente ANTON ROSU , dupa stirea mea. Acest raspuns ma absolva de intrebarea nr.2 ;…..4) Uniunea nu recupereaza taxa pe valoarea adaugata si plateste IMPOZIT pe venit .(cateva zeci de milioane vechi pe inelele din acest an ) ; 5) Diferenta de 35 bani de la pretul de achizitionare din Germania si pana la 80 bani este impozitata , apoi diferenta se constituie in fabuloasa avere a UGCPPAMR cu care se platesc :confectionarea bazei materiale, transport inele la asociatii, plati diverse ( administrator site ,contabil, delegatii la solicitarea Entente Europeenne , decontari transport membri Consiliului Director (care au acest drept ) ,etc. Deci activitati sunt suficente care solicita si plati. Un nou presedinte ales spunea ca aduce GAZPROM-ul drept sponsor . 6 ) Amaratii despre care vorbiti ca-si procura inelele de pe piata la ….citez “preturi imense fata de pretul de achizitie ” , recomandati-le sa se inscrie in asociatia dumneavoastra si vor primi inele la pretul de 80 bani , la fel ca toti membri uniunii. Uite un mod de starpire a bisnitei de care vad ca sunteti foarte atasat. In speranta ca am elucidat o serie de necunoscute care va ocupau timpul dvs. pretios, va asigur de toata stima si consideratia care se cuvin unui samideano . (am explicat intr-un comentariu anterior )

      • Valentin Tanase

        Se cam confunda marfa cu ambalajul si cred ca aveti si niste informatii eronate.
        1. Eu am incercat sa elimin din start ideea ca presedintii de cluburi au membri fictivi si am dat si o solutie pentru asta in alt comentariu. Problema inelelor si a membrilor fictivi eu le consider separate.
        Daca dumneavoastra maine va hotarati sa faceti bisnita cu inele, pe mine sau pe Uniune nu ne deranjeaza deloc. Si sa va zic si de ce. Sunteti membru la un club afiliat, platiti 20 de lei cotizatie deci Uniunea incaseaza cotizatia. Cumparati 5000 de inele chiar daca aveti 10 perechi de porumbei si vindeti tot ce nu folositi. Uniunea incaseaza banii pe inele. Deci toata lumea fericita. Nefericit este doar cel care nu este membru la Uniune si va plateste mai mult de 80 bani pe inel dar poate rezolva asta prin plata cotizatiei.
        Ce incercati domneavoastra sa spuneti este ca poate un sef de club are un membru pentru care nu plateste cotizatia la Uniune dar totusi cumpara 5000 de inele pe numele lui si i le da acestuia sa le vanda, cu adaos evident. Daca scoatem din discutie moralitatea si ramanem doar la bani, ajungem tot la exemplu descris de mine. Seful de club este primul bisnitar, in baza cotizatiei lui de 20 de lei la Uniune comanda un surplus de inele in scop comercial. Uniunea a incasat cotizatia, omul plateste 5000 de inele, mai mult poate decat un club intreg. El da inelele apoi unui alt individ care nu este membru al Uniunii sa le vanda, chiar daca isi pune sau nu adaos devine intermediar. Omul din piata fiind vanzatorul final. Tot cel care nu este membru are de pierdut. Pe mine toata schema de mai sus nu ma deranjeaza cu nimic mai ales ca nu jinduiesc la banii alora care se bucura la cativa lei din traficul de inele. Cu atat mai mult cu cat nu ii fac luand de la mine.
        In afara de partea morala care pe unii ii lasa reci la gandul a cativa lei in plus Uniunea isi incaseaza banii. Si asa ajungem la banii Uniunii.
        Cred ca sunteti putin dezinformat. Sper ca este o gluma tinand cont de prima zi din aprilie. Daca Uniunea plateste la Stengel 45 de bani pe inel inseamna ca cineva este prost sau este smecher si ne crede pe noi prosti. Eu personal (in numele unui club neafiliat la Uniune) am comandat la Stengel inele indentice cu cele EE si am platit 10 centi bucata. Comanda minima de 1000 de bucati. Pentru paliere superioare de comenzi preturile scadeau proportional. Vreti sa spuneti ca pentru Uniunea noastra preturile au crescut? Cred ca doar cativa privilegiati stiu exact cam cate zerouri are numarul de inele comandate de Uniune pentru ca asta este un secret bine pazit dar sigur a comandat mai multe decat mine. Asa cum dumneavoastra stiti ca au fost comandate de Uniune stiu si eu ca in afara de ultimii doi ani,despre care nu detin informatii verificate deci merg pe mana dumneavoastra, au fost comandate inele pe persoana fizica. Cum au intrat si iesit ele apoi din Uniune este o nebuloasa totala pe care o poate lamuri doar un audit. Mai ales ca in afacerea cu inele parca mergem la curve. Dam comanda, viram banii, asteptam cateva luni, ne rugam sa fie frig sa nu scoatem pui repede si vin si inelele numai bine sa inelam tura a doua de pui. Nu mi se pare normal sa platesc in septembrie pentru un bun care imi vine tocmai in martie. Traim intr-o lume in care totul circula extrem de rapid, numai noi am ramas blocati in practici de acum 100 de ani cand trasura cu inele din Germania pana in Romania facea 2 luni si apoi calaretul cu inele pentru fiecare club inca 2-3 saptamani prin tara. Am putea plati foarte bine inelele la curierul care le aduce. Poate dumneavoastra nu vi se pare o suma fabuloasa dar mie mi se pare jaf pe fata sa platesc dublu pentru inele. Care mai este beneficiul meu din apartenenta la Uniune? Uniunea se comporta ca un club exclusivist. Daca vrei inel EE trebuie sa fii cu noi dar pentru asta o sa platesti, mult, ca sa demonstrezi ca iti doresti cu adevarat. Nu cred ca Uniunea are nevoie sa bage atat de mult adaos ca sa isi acopere taxele de expeditie. Mi se pare doar ca Uniunea profita de pozitia ei si pentru ca nu stie, nu vrea sau nu poate sa gaseasca mijloace sa isi suplimenteze veniturile cocoseaza membrii cotizanti, pentru simplu fapt ca poate, simplu si comod. De ce sa ne agitam sa facem rost de bani din evenimente si activitati economice cand putem pune fraierii sa plateasca? Senzatia din ultimii ani este ca in loc sa ne ajute mai mult ne incurca. Daca tot avem cheltuieli mari si venituri mici undeva este o problema. Nu suntem in stare sa facem venituri mari, nu e problema, reducem cheltuielile.
        Va pot asigura ca nici un sponsor de anvergura mai mare decat o alimentara de cartier nu o sa bage bani in ce nu cunoaste, fara o contabilitate clara nu se baga nimeni pentru ca o poate da foarte usor din sponsorizare in evaziune. Uniunea vrea sponsori dar nu e in stare sa isi faca imagine si sa aiba vizibilitate. Sponsorii pentru asta vin. Daca ii spui unui sponsor ca vinzi anual 5000 de sepci si tricouri cu sigla UGCPPAMR si in contul sponsorizarii pui si sigla lor pe diverse obiecte or sa vada altfel o posibila colaborare. Acum Uniunea este zero barat la capitolul asta. Ea lipseste practic si de la propriile expozitii.

        • BUNDU

          Dle. Tanase, am senzatia ca sunteti dezinformat, ca sa nu spun rupt de realitate, sau chiar rau intentionat. Daca primele doua situatii vi se pot ierta, intentia dvs de a denatura adevarul vis a vis de inele ,va poate aduce deservicii imaginii pe care cu greu ati reusit sa o inramati in tabloul UGCPPAMR si unde sunteti considerat un membru cu care noi toti ne putem mandri. Va reamintesc daca ati uitat ca atat anul trecut , cat si anul acesta, inelele comandate s-au primit in prima parte a lunii decembrie, scutindu-va astfel de grija frigului invocat pentru a va mai pasui cu eclozarea. Ba mai mult, anul acesta s-au facut comenzi in trei transe , doua primindu-se deja oportun si…..la timp.Deci fata de aceasta chestiune a comenzilor de inele si distribuirea lor prompta la asociatii merita sa mai reflectati. In privinta nebuloaselor care mai persista, cel mai bine intrebati colegul si vecinul dvs. Dl. Mergeani , dansul stie exact ca in momentul schimbarii conducerii in 2013 , uniunea avea un sold ZERO cat roata carului lui Burebista. Din cate stiu, trezorierul de atunci si-a dat demisia in 2013 , iar actele le-a predat in aprilie 2014 (inclusiv conturile ) .Ar fi binevenit daca acum cand exista bani (cati …. o sa vedem la adunare ) sa voteze delegatii (reprezentantii de asociatii -cluburi )invocarea unui audit , .De la infintare si pana in 2012 si din 2013-2015 , ca sa stabilim CINE, CAT, CUM a substituit , daca se verifica acest lucru si in functie de vinovati, sa se actioneze in consecinta . Pana atunci sa le dam oamenilor pe care unii i-ati inscaunat sa isi prezinte “marfa ” . Este subuman sa mergem la adunarea de la Lugoj cu “lectiile de muscat ” invatate pe cont propriu si de pe site-uri care mai de care mai celebre. Imi doresc sa ne strangem mana ca la Sannicolau si sa ne incredintam ca dupa Adunarea Generala, am dat uniunea pe maini bune si altruiste.. Ganditi-va ca acest site este unul vizibil si traductibil si in limba Entente Europeenne . Sa asteptam oare sa ne dea aia cu tifla ca suntem jalnici ? Ati mai vazut o nationala de fotbal huiduita de proprii suporteri ? Atunci cine sa ma tina cu noi ? . Doamne ajuta sa prindem ganduri bune si curate si va rog sa primiti din partea mea urarea de Paste fericit !

          • Valentin Tanase

            Domnule Bundu, imi cer scuze daca asa a parut comentariul meu dar nu sunt in nici una din situatiile enumerate de dumneavoastra, sunt doar traumatizat de practicile nu de mult apuse. Schimbarea este in bine cu toate ca a venit cu un pret cam mare, cred eu.
            Uniunea nu a fost niciodata pe zero, ar fi fost foarte bine sa fie pe zero. Era pe ditamai minusul. Si ca sa fim corecti nici plusul de acum nu se stie cat de corect este si cat mai ramane din el dupa amenzile care se prefigureaza din cauza bilantului nedepus.
            Nationalele de fotbal care simuleaza jocul si doar fac act de prezenta sunt huiduite copios inca de la pauza. Noi cred ca am suportat cam mult impostura, suficienta si habarnismul de la conducerea Uniunii.

        • BUNDU

          Propunerea dvs . cu sepcile si emblema sponsorului si a UGCPPAMR mi se pare de-a dreptul grozava. Aceste sepci cu cozoroc personalizate , pot fi achizitionate de la UGCPPAMR , iar asociatiile pot in functie de buget sa faca pentru membri proprii cadouri ,.Ganditi-va la vreo 1000 de membri (cred ca suntem atatia ) sepcutele ar insemna cum spuneti bani la buget. Vedeti, astea sunt chestiunile care trebuie sa ne macine, nu daca x sau y si-a depus candidatura , sau z de ce nu isi prezinta CV-ul. Cei care sunt in functii acum , isi vor prezenta bilantul activitatilor pe anii in care ne-au reprezentat si in functie de rezultatele lor ii vom taxa sau le vom incredinta un nou mandat.

          • Valentin Tanase

            Obiecte de acest gen pot fi o groaza, este suficient sa intri intr-un stand de profil.
            Chestiunile astea nu ar trebui sa ne macine pe noi. Ar trebui sa ii macine pe candidati. Pe noi ar trebui sa ne macine ce program este mai bun si care candidat o sa faca ce a promis si chiar mai mult. Din pacate la Lugoj cred ca ne strangem mainile de pomana, dupa cum se prezinta candidatii se profileaza mai mult un fluierat a paguba. Toti vor sa ajunga in functie si sa fie liniste si pace sa poata face treaba dar nu e clar care este treaba aia.

  8. Valentin Tanase

    Revenim la noua problema ridicata de domnul Bundu, adica cea a membrilor fictivi folositi ca masa de manevra la alegeri.
    Aceasta problema se rezolva foarte simplu daca Uniunea isi doreste sa impuna o disciplina legala membrilor sai. Am mari dubii ca o sa reuseasca vreodata sa faca asta din moment ce nici macar intern nu este in stare sa o faca. Dar totusi.
    Rezolvare:
    In fiecare primavara Uniunea ar trebui sa primeasca de la cluburile afiliate urmatoarele dovezi de buna conduita legala: numar de membri cotizanti, dovada platii cotizatiei de catre acestia catre Uniune si dovada platii cotizatiei catre clubul din care fac parte.
    O declaratie pe proprie raspundere a unui presedinte de club nu valoreaza mare lucru si poate aduce mari probleme respectivului si chiar si Uniunii. Un club corect din punct de vedere legal ar trebui sa poata furniza in orice moment ultimul bilant contabil si chitantierul cu care sa dovedeasca apartenenta anumitor persoane la acel club.
    Sa va dau si un caz concret. Un anume candidat la cea mai mare functie din Uniune prezinta cu mare pompa o lista cu membri si se lauda ca voteaza in numele lor. In perioada urmatoarea apar chiar oameni de pe lista respectiva care sustin ca nu mai fac parte din acel club. Prin absurd presupunem ca individul este ales presedinte. Cum poate dovedi respectivul ca el voteaza pentru x membri si ca nu a fraudat alegerile in cazul in care se face o contestatie? Simplu. Prezinta chitantierul cu care dovedeste ca a incasat cotizatii de la toti cei de pe lista si mai mult prezinta un bilant contabil din care sa reiasa ca acel club nu are probleme cu legea. Numai ca el nu poate, nu are de unde pentru ca a facut fals in declaratii si clubul al carui reprezentant legal este a predat un singur bilant contabil in ultimii 5 ani si astfel invarte bani fara sa poata dovedi provenienta lor. Clubul respectiv practic nu mai exista in situatiile ANAF. Dupa o luna ii bate directia antifrauda la usa si il salta direct din cotetul porumbeilor. In situatia asta Uniunea se trezeste intr-o situatie cel putin neplacuta. Cine raspunde si plateste pentru tot deranjul cu niste alegeri fraudate? Presedintele raspunde deja in fata legii si Uniunea ramane cum se spune pe romaneste “ca proasta’n drum” si trebuie sa organizeze rapid noi alegeri pentru a nu intra intr-un blocaj functional.

    • BUNDU

      Fiind pomenit in acest comentariu , ma simt obligat sa intervin si sa va spun ca aveti dreptate, uniunea asa procedeaza , in fiecare primavara primeste cele despre care vorbeati ,iar activitatea asociatiilor este reflectata in BILANTUL contabil . Daca nu se materializeaza in evidentele ANAF , activitatea asociatiei sau clubului este zero , desi el vine cu membri cotizanti pe liste (electorale de aceasta data ) .Concluzia = FRAUDA , jongleaza presedintele cu declaratia pe propria raspundere, iar de aici pana la Telejurnalul de stiri ramane doar un pas . ANAF-ul il ridica din cotet asa cum sustineti , dar fara ca UGCPPAMR sa aiba vreo “hiba ” (vina ) , ca atare exemplul cu alegerile anticipate, pica din proba.Uniunea nu are de ce sa intre in blocaj functional. Dl. Tanase, fiecare pasare piere pe propria-i limba, ce treaba are presedintele uniunii daca , spre ex. eu , presedinte de asociatie, declar pe propria-mi raspundere, iar oamenii legii ma aresteaza, pe buna dreptate daca am gresit. Cu aleasa consideratie

      • Valentin Tanase

        Daca un presedinte de club voteaza in numele unor membri fictivi si cu atat mai mult este ales intr-o functie profitand de membri pe care nu ii are ajunge sa raspunda in fata legii si nu va mai putea exercita functia Uniunea are practic tot votul fraudat. In urma unei contestatii toate functiile devin vacante. Daca se contesta alegerile pe baza unei fraude dovedite, automat toti sunt demisi, cei vechi au mandatul expirat, cineva trebuie sa convoace adunarea generala, care sa pregateasca o noua runda de alegeri, etc. Cum se spune “alti bani, alta distractie”.
        Eu sincer nu am auzit ca pana acum sa ajunga la Uniune din partea cluburilor situatia lor contabila. Puteti verifica de curiozitate pe site-ul ministerului de finante cum stau cluburile din Uniune la capitolul bilanturi. Si cu atat mai putin ajung la Uniune chitatele prin care se dovedeste ca x membri de la un anume club au platit cotizatia catre clubul respectiv.

  9. mihai

    Daca tot s-a mentionat de membri fictivi, puteti verifica facand o comparatie intre catalogul de la Expozitia Nationala Suceava unde un anumit club din capitala a avut un numar hilar de participanti, iar cand s-a votat la Adunarea Generala de la Brasov avea peste 100 de membri, nu mai respecta nimeni nici un statut….. uite asa o sa avem din nou sefii pe care ii meritam

    • BUNDU

      Sunt in perfecta rezonanta cu observatiile dumneavoastra pertinente, ceea ce NU INSEAMNA ca respectivul candidat din Bucuresti va prinde si lozul cel mare !!! Un arbitru INTERNATIONAL , proaspat declarat de cei in “cauza ” ( mai gresesc si strainii ) a “fluierat ” la Suceava niste porumbei cu caracteristici -tehnico-tactice – de rate !! Eu zic sa-si predea carnetul ( politicos ) pentru …..limita de varsta !!! Cica a mai si beneficiat de suport material din partea uniunii pentru perfectionare ( adica …..act de prezenta ) . Sa returneze numaidecat banii suportati de catre UGCPPAMR pentru a-i asigura prezenta la activitatea respectiva si sa renunte la alte functii . Mai ales ca la comisia de etica si disciplina mai sunt chestiuni nerezolvate, care isi asteapta un …..stapan.

      • Valentin Tanase

        Eu am propus inca de acum 3-4 ani, in cadrul comisiei de arbitraj, sa fie organizata o comisie compusa din presedintele corpului de arbitri, cel al comisiei de standardizare si cel putin inca un membru al comisiei de standardizare care sa evalueze dupa incheierea arbitrajului rezultatele arbitrilor. In urma calificativelor obtinute arbitrii sa fie promovati, mutati pe alte grupe de rase sau retinuti de la arbitraje in cadrul expozitiilor nationale.
        Fisele de arbitraj EE sunt geniale pentru ca trebuie sa explici o anumita decizie pe care o iei legat de un exemplar. Evaluarea ar trebui facuta impreuna cu arbitrul in cauza pentru ca poate sunt unii care se descurca mai greu in scris dar au un bun simt de observatie, bune cunostinte legate de standard si rasa respectiva si pot explica de ce au luat o anume decizie.

    • BUNDU

      Vreau sa cred ca aceasta comisie de standardizare are atributii in ceea ce priveste rasele romanesti si nu-si propune careva domn sa schimbe Gusatul de Pomerania sau Elsterpurzlerul .Comisia de arbitri trebuie refacuta din temelii , reevaluare pe cont propriu a celor care doresc sa practice aceasta meserie , iar cei care intrunesc toate conditiile sa fie luati in evidenta colegiului (corpului ) sau cum s-a mai fi chemand. De acord ?

      • Valentin Tanase

        Comisia de standardizare nu are jurisdictie decat asupra standardelor raselor romanesti. Fiecare tara isi poate modifica doar propriile standarde. Asupra standardelor detinute de alte tari nu poate face decat propuneri care pot fi sau nu acceptate de tara care detine standardul.
        Prin natura activitatii lor membrii comisiei de standardizare trebuie sa fie capabili sa evalueze si rase straine pentru ca atunci cand propun un standard spre omologare EE trebuie sa poata demonstra diferente fata de rase deja omologate, atat rase din tara noastra cat si din strainatate. De aceea am propus ca ei sa fie cei care evalueaza arbitrii, fiind cei care au contact efectiv cel mai mult cu standardele raselor din toate categoriile. Arbitrii tind sa se specializeze pe o singura rasa si foarte putini pot acoperi un grup de rase. Oricum in afara de niste anomalii de data recenta in comisia de standardizare au fost arbitri nationali recunoscuti unanim.
        Faptul ca ai participat la niste cursuri de arbitraj EE nu te face automat arbitru european. Din cate stiu eu “carnet” de arbitru EE nu a primit decat Hadarau iar la nationale mari au arbitrat cu succes doar Pacurar (Germania) si Nistor (Franta). Expozitiile minore de prin Ungaria si suetele de prin Bulgaria nu se pun. Sa fim seriosi. Nu contezi ca arbitru european daca arbitrezi rase romanesti in Bulgaria.
        Eu nu il pot considera arbitru pe un individ care nu are nevoie de standard cand arbitreaza, nu arbitreaza decat cu catalogul in mana sa fie sigur a cui sunt pasarile si nu este in stare sa completeze decent rubricile din foia de arbitraj. Daca as gasi pe fisa de arbitraj de la o pasare de-a mea scris “conform standardului”, “ingrijire mai buna” la calitati si alte asemenea gogomanii as cere banii de inscriere inapoi. Este o bataie de joc, bagi pasari la expozitie sa fie evaluate de un om competent nu de toti aiuritii care nu inteleg hartia care le este pusa in fata sa o completeze. Si culmea tot ei se simt lezati.
        Odata cu evaluarea arbitrilor am propus si modificarea organizarii comisiei de arbitraj. Modificare in sensul specializarii arbitrilor pe grupe de rase corespunzatoare categorisirilor EE. Un arbitru foarte bun pe o rasa de structura ar trebui sa fie capabil sa inteleaga si restul raselor de structura si la nevoie sa ajute sau sa substituie cu succes un arbitru absent la o alta rasa din aceasta categorie. Despre propunerile mele legate de arbitraj va poate spune vecinul dumneavoastra, fost coleg de club si fost presedinte de comisie de arbitraj. Este mult mai vecin cu dumneavoastra decat sunt eu cu Mergeani. Este totusi un lucru bun ca suntem considerati vecini chiar daca ne despart cel putin 200 km, daca sunt vecin cu Dina inseamna ca dumneavoastra sunteti la cateva case mai la nord pe aceeasi strada.

        • BUNDU

          Pe langa propunerile facute de catre dvs (nu stiu unde , fie-mi scuzata ignoranta) sa stiti ca pe linia arbitrajelor pledez PRO , ironia fina insa din final , va umbreste pledoaria pentru bunul mers al uniunii. Eu am constatat ca ati ramas in urma cu unele informatii (chiar recunoasteti acest lucru in careva din comentariile dvs.) si din acest punct de vedere vroiam sa va aduc cat de cat la realitate. Din discutiile noastre pana la urma au iesit cateva concluzii , zic eu , pe care cei cu atributii le pot folosi , chiar fara drept de autor.Raman totusi cu un semn de intrebare : cine a fost colegul meu de club si care a detinut functia de presedinte al “comisiei de arbitraj ” , poate ma lamuriti. Eu stiu ca dl. Popan l-a facut arbitru pe Daniel Pacurar , si se pare ca nu a gresit. Un bun organizator si cunoscator de rase de zburatoare, pacat ca nu putea trai in Romania doar din arbitraj si a fost nevoit sa gaseasca un alt mod de a obtine venituri . Ramanand in acelas registru , potrivit informatiilor mele de prin presa de specialitate, DOI indivizi au calitatea de arbitri internationali recunoscuta ca atare de EE . Ramane sa faceti sapaturi pentru a va documenta si in acest domeniu. Iar ca sa inchei, nu cred ca un arbitru primeste aceasta calitate cunoscand o singura rasa cum spuneti. Cu stima .

  10. BUNDU

    Daca este ales (cel care fraudeaza ), sa raspunda , de ce sa ne facem noi probleme ? UNIUNEA NU ARE TOT VOTUL FRAUDAT cum sustineti , UNIUNEA SUNTEM NOI = USN (a nu se confunda cu USL ), dumneavoastra , eu si altii de buna credinta ca dumneavoastra , sau nici macar dumneavoastra care dati linii directoare de…..bine ,nu mai credeti in cinste si corectitudine ? Chiar TOTUL este o gainarie ?! Cel care a fraudat este dovedit ca atare de organele abilitate (nu de catre dumneavoastra ) , va suporta rigorile legii. Nu-i asa corect ??? De ce sa-i condamnam din startul competitiei pe cei care alearga ?De ce plecati la Lugoj ca treaba nu-i in regula ? Atentie, dati nastere nu la jucatori constanteni ci la discutii , mai ceva decat in parlament, ori va faceti antrenament acum la UGCPPAMR (ironia sa-mi fie iertata ) . In privinta chitantelor, sa asteptam orasul bicicletelor, o gazda buna si respectoasa . ! Numai bine.

    • Valentin Tanase

      Daca eu vin cu 100 de membri fictivi si votez pentru toate posturile pentru care se fac alegeri si numiri cum puteti spune ca nu este fraudat tot votul? Nu ii folosesc doar ca sa ma aleg pe mine pe post. Cand trebuie sa ma votez pe mine folosesc 100 de membri apoi cand trebuie sa votez un presedinte de comisie folosesc doar 30 cat am in mod real. :))
      Nu plec cu idei preconcepute dar constat ca vrem sa se schimbe dar sa ramana la fel. Adica schimbam oamenii dar raman practicile. Eu vreau sa vad chitantele pentru ca este singurul mod in care un club poate demonstra cati membri are si bilantul pentru ca el este singurul care poate demonstra ca la acel club nu au fost taiate chitante aiurea, doar asa ca fie voturi la alegeri. Contabilitatea Uniunii nu o mai descurca decat un audit si cand sunt alegeri toata lumea il invoca dar apoi se leaga de diverse maruntisuri sa il sara din schema. Sunt si eu curios ca toata lumea ce se intampla cu banii pentru ca de ani de zile se tot duc spre Uniune si de acolo nu vin decat clisee si mai nimic concret. Am tot mai mult impresia ca uniunea, ca si organizatie, a cam uitat care ii este rolul.

  11. Anonimul

    Va salut cu respect pe toti
    Observ cu o durere profunda cum un sait al Uniuni (creata sa uneasaca) se transforma intr un sait al frustrarilor a uri si a orgoliilor.
    Dupa umila mea parere cine munceste si greseste iar a scrie comisie in loc de sectie mi se pare un lucru nesemnificativ pe langa ce sa intamplat in aceasta uniune in ultimi ani.
    Sa doresti sa contesti o adunare generala pentru atata lucru e ca si cum ai recunoaste singur ca ai ceva probleme.
    In al doilea rand sa spui ca nu exista diverse pe ordinea de zi pt adunarea generala e inregula dar si asta in cazul in care sa trimis ceva de discutat pana la data de 31.12.2014 sa poata fi pus pe ordinea de zi la rubrica diverse, deci cum nimeni nu a facut acest lucru este a doua dovada ca suntem rai sau ca ne agatam de orce pentru a tine de scaunul pe care stam, care oricum pentru uni se va rasturna.
    In privinta auditului sunt si aici deacord dar sa se gandeasca cei care il cer ca trebe si platit asta asa ca fapt divers si nu sa stabilit in adunarea generala cine va suporta aceste cheltuieli, iar in alta ordine de idei sa se mai gandeasca la alte aspecte cum ar fi :
    -uni din cei care cer audit si-au asumat singuri niste functii, inainte de a termina de inregistrat la tribunal functiile noi (pana la inregistrarea la tribunal si terminarea termenului pentru contestatie ori ce institutie este reprezentata de vechea conducere asta asa ca fapt divers)
    -in anul 2012 din cate se pare nu au inregistrat bilantul la finante si daca au facut-o au facuto fara acordul comisie de cenzori deci uite alta infractiune
    – in anul 2012 inelele genealogice au fast achitate in contul personal al unui membru iar factura pe inele este facuta catre unine, oare cum sa facut plata din cont personal pentru ca bani nu au fost trecuti in contul uniuni deci se pare ca aici o alta infractiune pentru care uni pot rasunde penal iese la iveala
    In concluzie nu va ascundeti neputinta si incompetenta incercand sa aruncati cu noroi in cei care inca mai fac sau au facut ceva pentru aceasta uniune, pentru ca aruncand cu noroi in ei e posibil sa va murdariti chiar voi. iar in alta ordine de idei conform statutului si regulamentelor de functionare a uniuni a denigra un membru atrage dupa sine sanctiuni .

    • somebody 2

      Vedeti d-voastra, domnule Anonim,sau daca se poate, domnule C., ‘gura pacatosului adevar graieste”.Cand am fost invitati sa aderam, tocmai se votase la Federatie un audit si un presedinte pleca.Aici, aflam acelasi lucru: ca din august 2012 pana in august 2014, titulari la conturile Uniunii (Banca Transilvania) au fost doua persoane:domnul si doamna Presedinte C..Desi sunt decizii de revocare din functii, pana in 2014 cand pierd si al patrulea proces cu conducerea legal aleasa, titulari sunt ei. .Absolut toti banii cluburilor sunt retrasi de aceste persoane pana la schimbarea conturilor in august 2014, nici o chitanta, factura nu este depusa in bilantul Uniunii, nici un mijloc fix nu exista, nici un act contabil din 2005.Conturile preluate de actualul Presedinte aveau un mare ZERO, mai mult, incep amenzile si datoriile: milioane de lei la FISC, pentru impozite neplatite ani de zile, chirii inventate, etc.
      ‘Aici sunt banii d-vostra”
      Culmea, acum finul domnului C., candideaza acum la ETICA?Clubul al carui presedinte este a lichidat oare datoria de peste 7000 inele restanta din 2013la Uniune?Dar sumele de bani care figureaza datorie in bilant?Oare unde traim?
      Daca pentru asta am venit…Multumim, aveam si noi….Oare cenzorii ce vor prezenta ?
      Un AUDIT este absolut necesar!

  12. Valentin Tanase

    Auditul il plateste cel care il comanda. In cazul nostru Uniunea, din fondurile Uniunii pentru ca este in interesul nostru, al tuturor membrilor sa aflam cam ce s-a intamplat cu Uniunea in toti acesti ani.
    Daca auditul descopera probleme cei care le-au generat vor plati in fata statului daca au pagubit statul si Uniunea se poate constitui parte intr-un proces prin care sa incerce sa isi recupereze de la infractori prejudiciul.
    Cand ne minunam cu ce bani sa platim un audit este ca si cum as constata ca imi este cam rau, de prea mult timp nu ma simt foarte bine, dar nu imi fac analize ca nu stiu cu ce bani sa platesc. Poate isi face vreun necunoscut mila si imi plateste si mie analizele. Eu as avea niste bani dar prefer sa plec in concediu decat sa imi fac analizele. Asa si Uniunea, ar vrea audit dar nu se indura de conturile pline, sau poate cuiva ii este frica de ce ar putea sa scoata la iveala un audit.
    In alta ordine de idei nu a fost denigrat nimeni. Noi discutam pe baza informatiilor pe care le avem fiecare din diverse surse. Informatiile oficiale dinspre Uniune tind spre zero in chestiuni din astea delicate. Daca cineva doreste sa ne lumineze este binevenit. Daca cineva se simte vizat de problemele discutate aici si cu atat mai mult denigrat sa ridice mana sus. Fapta recunoscuta este pe jumatate iertata :))

    • BUNDU

      Propunerea dvs . cu sepcile si emblema sponsorului si a UGCPPAMR mi se pare de-a dreptul grozava. Aceste sepci cu cozoroc personalizate , pot fi achizitionate de la UGCPPAMR , iar asociatiile pot in functie de buget sa faca pentru membri proprii cadouri ,.Ganditi-va la vreo 1000 de membri (cred ca suntem atatia ) sepcutele ar insemna cum spuneti bani la buget. Vedeti, astea sunt chestiunile care trebuie sa ne macine, nu daca x sau y si-a depus candidatura , sau z de ce nu isi prezinta CV-ul. Cei care sunt in functii acum , isi vor prezenta bilantul activitatilor pe anii in care ne-au reprezentat si in functie de rezultatele lor ii vom taxa sau le vom incredinta un nou mandat.

  13. popan

    A inceput cam de mult campania {citeste}razboiul pentru functii in uniune.Se arunca in lupta multi dar pun in discutie probleme marginale gen inele, bisnitarifacturi,tva etc si nu lucruri care intereseaza pe toti columbofilii de buna credinta Se uita care e scopul acestei uniuni,acela de a aduna si organiza cat mai multi columbofili , crescatori de iepuri ,gaini si animale mici pentru perfectionarea raselor ce le detin pentru promovarea valorilor autentice in randul crescatorilor ,pasarilor si animalelor ,pentru perfectionarea arbitrilor,si nu in ultimul rand pentru creerea unei viziuni comune in ce priveste directiile de dezvoltare a acestei frumoase pasiuni.N-am vazut o postare a vreunui candidat referitoare la proiecte ,mijloace si persoane necesare obiective ,termene sau ce ar putea face uniunea sub conducerea sa pentru membrii simpli.Pentru orice se cer bani dar multimea de bani adunati trbuie sa foloseasca tuturor membrilor uniunii nu numai “elitei”Evidenta sumelor colectate si modul absolut transparent de utilizare a acestora este atributul organismelor de conducere care au obligatia sa-si stabileasca si obiective de interes general.Deocamdata obiectivele ce transpar din comentarii par a avea o singura directie COLECTAREA DE BANI,ori eu doresc sa vad ca pentru acesti bani cotizantul sa PRIMEASCA bunuri si servicii!!Ce fel de bunuri si servicii sa ne spuna onor candidatii!

    • Adrian Nistor

      D-le Popan, ca sa ai pretentia sa strangi mai multi membrii trebuie sa dovedesti ca vrei de la ei mai mult decat sa le ceri cotizatia si sa le vinzi la suprapret niste inele.Ca sa-i vezi implicati pe cat mai multi in activitatile specifice trebuie sa transformi niste deziderate in realitati in care oamenii sa se regaseasca.Si mai mult decat orice trebuie sa le dovedesti oamenilor ca gestionezi transparent mijloacele financiare pe care le ai la dispozitie,nicidecum sa stai deasupra capului cu suspiciuni de frauda.Ori daca banii nu sunt controlati si utilizati potrivit cu scopurile generale ale asociatiei,atunci de unde resurse pentru orice fel de proiect?!
      Ati vazut pe careva sa se inghesuie sa dea socoteala de cum au fost gestionati banii de cand exista Uniunea?!.Daca interesul privat e primordial,atunci de unde disponibilitate si resurse pentru chestiunile de interes general?!

      • BUNDU

        Nemultumirile generalizate, ma fac sa cred ca de la infintare si pana in 2012 inclusiv , s-a lucrat cu grave erori care au dezbinat , sau tocmai divide et impera a fost motto-ul uniunii ?

  14. Adrian Nistor

    “Anonimule” cu siguranta ca auditul trebuie platit,doar nu crezi ca se inhama cineva sa descalceasca ilegalitatile intamplate asa pe degeaba?Daca te intrebi din ce bani sa se faca asta iti raspund eu:din aceiasi bani din care se cheltuie anual si in mod ilegal pe lucruri care nu aduc niciun beneficiu acestei organizatii.Macar auditul ne va spune daca sunt ilegalitati si care este dimensiunea fraudelor si asa vedem si cine poarta responsabilitatea pentru ele.Ca sa iesim din sfera suspiciunilor si a,poate,acuzelor nefondate,e imperios necesar sa se clarifice situatia financiar-contabila.Cand ajungi sa vorbesti de frauda in sarcina cuiva iti garantez eu ca se duc dracului toate meritele atribuibile respectivei persoane din simplul motiv ca hotii nu pot fi merituosi in niciun fel.
    Efectuarea unui audit,dincolo de faptul ca e absolut necesar,n-a fost moftul nimanui ci a fost o decizie luata in unanimitate de Adunarea generala din 2012.El nu se face din nevoia de a satisface orgoliile nimanui ci din necesitatea de a da o asigurare ca nu s-a intamplat nimic in afara legii,ori daca s-au intamplat si ilegalitati,acestea sa fie identificate si stabilite responsabilitatile pentru existenta lor.Actualul prezidiu avea obligatia legala de a duce la indeplinire ce-a hotarat Adunarea generala si nicidecum sa vina dupa 3 ani sa inventeze scuze.
    Iar in privinta responsabilitatilor,daca nu se dovedeste c-ar exista una materiala sau ,si mai rau,una penala,vorbim si de responsabilitati morale.Pana sa vorbim noi despre cine si ce-a facut bun,hai mai inainte de asta sa vedem daca Uniunea asta exista si functioneaza pe baze de deplina legalitate si nu e doar un paravan pentru savarsirea a tot felul de lucruri in afara legii.Pentru ca ne batem degeaba cu caramida in piept ca avem “realizari’ daca in spatele lor exista un munte de ilegalitati.
    Uniunea nu este si nu poate fi tratata ca fiind afacerea privata a nimanui,ea nu este decat o asociatie in care toti membrii ei trebuie sa se bucure de aceleasi drepturi si obligatii potrivit cu un statut asumat.Ea nu are “sefi” si nici nu trebuie sa produca beneficii materiale pentru niciun membru al ei.
    Pentru incalcarea oricarei prevederi statutare sau a oricarei alte prevederi legale fiecare membru asociat are libertate deplina de a se adresa institutiilor de justitie din tara astaEu personal ca si clubul din care fac parte am considerat ca este cazul sa instauram deplina legalitate in activitatea acestei asociatii si vom face tot ceea ce legea ne permite pentru a realiza acest fapt.Ne-am facut publice punctele de vedere pentru ca toti cei interesati sa le cunoasca si sa dam nastere unui curent de opinie in care cei care vor respectarea regulilor si-a legilor sa devenim majoritari.N-avem alt “orgoliu” decat respectarea legii si evitarea situatiilor in care sa se doreasca sa fim prostiti de cate unii care se cred mai smecheri din fire si cu apucaturi pe langa lege.
    Este cat se poate de firesc ca site-ul Uniunii sa fie astazi un loc de dezbatere in care fiecare membru sa-si poata sustine punctul de vedere.Dezolant este insa de constatat faptul ca majoritatea celor ca vizeaza functii de orice fel nu-si asuma niste puncte de vedere in mod public in asa fel incat pozitia si viziunea lor pentru rostul si rolul Uniunii sa fie cunoscute de toata lumea.Probabil spera,ca intotdeauna,ca si la Adunarea generala de la Lugoj vor avea castig de cauza cei care tipa si urla mai tare si fac orice alte manevre sa se vada cumva desemnati in vreo functie.Noi speram insa ca nu va mai fi asa cum a fost si avem si mijloacele legale la indemana sa impiedicam asta si nu ne vom da inapoi sa le folosim.
    P.S. “Anonimule’,daca vrei sa ne “respecti pe toti”,semneaza-ti postarile,e prima dovada de respect si de bun simt pe care o poti face.Treaba asta e valabila pentru toata lumea care nu intelege sa-si asume postarile.

  15. popan

    Connstat ca majoritatea membrilor uniunii doresc clarificarea tuturor nelamuririlor legate de modul de colectarea fondurilor si transparenta totala a gestionarii acestora.Nu mi se pare insa corect sa sugeram ca cineva din conducerea uniunii ar fi gestionat in mod incorect sau mai grav ilegal aceste fonduri .Uniunea are personal ales de catre noi care raspunde atat in fata noastra cat si in fata legii de modul cum gestioneaza banii.Asadar bilantul pe 2014 facut cu responsabilitate si profesionalism ne poate edifica pe deplin asupra acestui subiect.Stim cu totii ca in gestiunea uniunii au existat unele probleme care nu s-au solutionat {sau nu stim inca toti }cum s-a solutionat ,dar avem posibilitatea sa intrebam si cred ca vom primi raspunsurile edificatoare in acest sens Problema e ca exista mari nedumeriri referitoare la gestiunea din perioada2007-2012si cred ca trebuie facute public pe site-ul uniunii toate documentele legate de acest subiect cum de altfel trebuie postate si bilanturile ulterioare pana la zi pentru a nu ne “da cu parerea “in necunostinta de cauza.si a nu aduce cuiva acuze nefondate.i
    In acest fel am vedea cu totii cand uniunea a progresat,a stat pe loc sau a regresat,ce afost bine ,ce nu a mers si ce avem de facut in continuare.Ar ,fi de rasul curcilor si specific dambovitean sa ajungem din pasiune laDNA,sau la “bulau”Cu asta chiar am intra in cartea recordurilor.Nu acuz si nu apar pe nimeni,cred doar ca trebuie sa mergem pe calea legalitatii si transparentei totale pentru a demonstra tuturor ca suntem corecti si actionam pentru promovarea unei pasiuni ,nu pentru interese meschine .PASTE FERICIT si la multi ani celor cu nume de flori!!!

    • BUNDU

      Sunt de acord cu continutul comentariului si cu modul pacifist care emana din acesta. Asa trebuie procedat, actualul Consiliu Director (prezidiu ) sa prezinte situatia din perioada de pana la 2013 si o alta situatie din 2013 pana in prezent. Va fi cred foarte usor ca pe baza acestor date sa discutam si sa apreciem in mod realist si critic activitatea acestui “mini guvern ” . Daca au facut bine sa-i felicitam, daca au gresit, sa-i pedepsim, iar felicitarile si pedeapsa noastra constau in VOT !

  16. mihai gheorghe

    Parerile mele ca un crescator de porumbei din generatia Milica, Mihai Stefaniu, Enachescu, Mestes, Bella etc.
    Acel care candideaza la presedentia Uniunii, dupa parerea mea de om care a trait nu numai in Romania , ci si intr o tara occidebtala, trebuie sa fie un pasionat profesionist crescator, care sa fie alaturi in toata activitatea sa de membrii crescatori de animale din Romania, sa aduca transparenta si profesionalismul in conducerea Uninii . Viitorul presedinte nu trebuie sa sustina ca reprezentantii sectiilor de animale sa nu cunoasca o limba de circulatie si sa reprezinte Uniunea la sedintele/activitatile EE, si sa nu prezinte un feed back de la aceste sedinte/activitati. In orice tara civilizata, orice expozitie este organizata anual in acelasi loc, de regula o localitate cu interes pentru acea expozitie, cu acces national si international de transport, spatii de expozitie dedicate, conditii de accomodare a participantilor , si cel mai important calitatea animalelor expuse si a calitatii arbitrajelor, a profesionalismului arbitrilor, a promovarii pe plan national si international a crescatorilor de animale. Ca sa devii un arbitru bun in organizatie trebuie sa fii in primul rand un mare pasionat in domeniu, sa ai cunostinte despre arbitrajul international (sa cunosti o limba de circulatie, sa ti platesti singur cursurile ca in orice tara occidentala).
    in platformele program ale candidatilor se vorbeste despre cum este correct cu inelele.
    Parerea mea este ca dupa cutumele si legile comertului cu cat Uniunea vinde la liber inele cu EE , specula va disparea sau se va diminua foarte mult, dar Uniunea are un castig garantat si toti crescatorii de pasari au de castigat fiindca au de unde sa cumpere inele EE, iar vanzarea de inele in piete nu este problema nici a Uniunii,nici a celor care comanda inele. DIn aceste inele crescatorii de pasari au de castigat, Uniunea are de castigat. Care e problema? Cea mai buna propunere o vad a dlui Piussi Torino, care sustine achizitionarea inelelor la pret de achizitie pentru asociatia/le care organizeaza expozitii nationale. Asa se incurajeaza asociatiile si membrii crescatori. Oare este mai bine, cum am auzit, ca s au vandut ani de zile iin cadrul asociatiilor inele fara EE cu care nu puteai sa participi la expozitii in Europa? Unde era atunci specula? O alta mare problema este standardizarea raselor romanesti , care trebuie facuta cat mai urgent.

  17. Torino

    Imi pare bine ca eu, impreuna cu domnul Mihai Tantarean, am obtinut in scris derogarea de la conducerea EE pentru ca dvs, cei care ati inelat porumbeii si gainile in 2014 cu inele genealogice inchise fara inscriptia EE, sa pueti participa la Expo Metz din 13-15 noiembrie 2015, fara a fi depunctati sau eliminati.

    De asemenea, foarte importanta este acceptarea in expozitii a porumbeilor inelati cu inele genealogice inchise, marimea 1 mm mai mare decat cele prevazute in standardul fiecarei rase (cu conditia sa nu se poata scoate) fara a fi depunctati sau eliminati. Acestea eu le consider de interes national, nu cum au procedat o parte din arbitrii la expo nationala de la Suceava 2014.

    Torino